Euro NCAP bierze pod lupę chińskie auta. Wyniki nie spodobają się Europie

Europejscy giganci motoryzacyjni mają coraz mniej argumentów w walce z prężną chińską konkurencją. Nowe wyniki Euro NCAP pokazują, że Chińczycy odrobili kolejną lekcję.

Przez wiele lat chińskie samochody odstawały od tych z Europy, Stanów Zjednoczonych, Korei Południowej i Japonii. Długo były obiektem żartów, a internet kochał się w zestawianiu chińskich podróbek z oryginalnymi modelami. Jednak Chińczycy konsekwentnie budowali swoją motoryzacyjną potęgę, a w 2023 r. już nikt się z nich nie śmieje. Wręcz przeciwnie. Ofensywa Państwa Środka staje się dla europejskich koncernów prawdziwym problemem. Najnowszy raport Euro NCAP pokazuje, że marki z Chin właśnie wytrąciły kolejny argument krytykom.

Zobacz wideo Szrot: Chiny odgrywają znaczącą rolę w polityce międzynarodowej

Chińskie samochody w europejskich testach

Euro NCAP wzięła na tapet wiele chińskich elektryków takich marek jak BYD, XPENG, NIO oraz Lucid. Tych producentów zna już każdy, kto śledzi, co dzieje się w motoryzacji. Chińczycy wchodzą na coraz więcej europejskich rynków, a jeżdżąc po zachodzie Europie widok ich samochodów przestaje zaskakiwać. W Polsce na wysyp chińskich aut poczekamy pewnie chwilę dłużej, ponieważ ci skupiają się głównie na elektrykach, a te zdobywają polski rynek dość powoli. Jednak już kilku producentów zameldowało się już oficjalnie w Polsce.

Nowe testy zderzeniowe Euro NCAP pokazują, że Chiny odrobiły pracę domową z bezpieczeństwa swoich samochodów. Może i tańsze modele na rodzimy rynek odstają od europejskich standardów, ale już eksportowe samochody - nie. Każdy z przetestowanych przez Euro NCAP aut dostało najwyższą możliwą ocenę (pięć gwiazdek) i wysokie oceny w poszczególnych kategoriach. Testom poddano samochody z różnych segmentów. Były to takie same rygorystyczne badania, jakim podlegają wszystkie auta. Wyniki chińskich aut mogą zawstydzić niejedną europejską markę.

BYD SEAL - test zderzeniowy. 5 gwiazdek

  • Bezpieczeństwo dorosłych - 89 proc.
  • Bezpieczeństwo dzieci - 87proc.
  • Bezpieczeństwo pieszych - 82 proc.
  • Systemy bezpieczeństwa - 76 proc.

XPENG P7 - test zderzeniowy. 5 gwiazdek

  • Bezpieczeństwo dorosłych - 87 proc.
  • Bezpieczeństwo dzieci - 81 proc.
  • Bezpieczeństwo pieszych - 81 proc.
  • Systemy bezpieczeństwa - 78 proc.

BYD DOLPHIN - test zderzeniowy. 5 gwiazdek

  • Bezpieczeństwo dorosłych - 89 proc.
  • Bezpieczeństwo dzieci - 87 proc.
  • Bezpieczeństwo pieszych - 85 proc.
  • Systemy bezpieczeństwa - 79 proc.
 

NIO EL7 - test zderzeniowy. 5 gwiazdek

  • Bezpieczeństwo dorosłych - 93 proc.
  • Bezpieczeństwo dzieci - 85 proc.
  • Bezpieczeństwo pieszych - 80 proc.
  • Systemy bezpieczeństwa - 79 proc.

NIO ET5 - test zderzeniowy. 5 gwiazdek

  • Bezpieczeństwo dorosłych - 96 proc.
  • Bezpieczeństwo dzieci - 85 proc.
  • Bezpieczeństwo pieszych - 83 proc.
  • Systemy bezpieczeństwa - 81 proc.

Lucid Air - test zderzeniowy. 5 gwiazdek

  • Bezpieczeństwo dorosłych - 90 proc.
  • Bezpieczeństwo dzieci - 91 proc.
  • Bezpieczeństwo pieszych - 78 proc.
  • Systemy bezpieczeństwa - 84 proc.
 
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.