Firmy Piaggio raczej nie trzeba przedstawiać żadnemu z fanów jednośladów. To włoska marka, która powstała w 1884 r. i która powołała do życia legendarny skuter o nazwie Vespa. Włosi w XXI wieku zaczęli jednak poszukiwać innowacji. Tak właśnie stworzyli trójkołowy skuter o oznaczeniu MP3. Tak, nazwa brzmi zupełnie jak oznaczenie elektronicznego formatu utworu muzycznego.
Rodzina modeli MP3 narodziła się w gamie Piaggio w 2006 r. Blisko dwie dekady to szmat czasu. Właśnie dlatego skuter jest regularnie odświeżany przez producenta. Kolejna modernizacja pojawiła się teraz. Ma dotyczyć wersji produkowanych z roku modelowego 2025. A pierwszą i podstawową zmianą jest zwiększenie pojemności silnika. Motor będzie miał 310 zamiast 278 cm3. Większe cylindry oznaczają większą moc? Nic z tych rzeczy. Piaggio nadal oferuje 26,4 konia mechanicznego. Nadal ma również 27,3 Nm momentu obrotowego.
No dobrze, co zatem dało "rozwiercenie" bloku? Przyniosło aż dwa skutki. Po pierwsze wzrosła prędkość maksymalna skutera. Model sprzedawany w 2024 r. pojedzie 120 km/h Model z 2025 r. będzie w stanie rozwinąć 129 km/h. Po drugie większa pojemność oznacza wyższy wskaźnik ekonomiki jazdy. Skuter ma pokonać na każdym litrze benzyny 32,3 km. Poprzednio wynik był o 1,1 km niższy.
Kolejny blok nowości dotyczy stylistyki i wyposażenia Piaggio MP3 310. Włosi przeprojektowali np. przednie lampy. Teraz będą one w pełni korzystać z technologii LED. Zmienił się też kształt szyby czy bocznych deflektorów oraz pojawił się nowy ekran pokładowy. Wyświetlacz LCD ma teraz przekątną na poziomie 5. cali. Nad zegarami inżynierowie wygospodarowali miejsce na schowek z szufladką, a do tego nową MP-trójkę będzie można obsługiwać bezkluczykowo.
Skuter ma mieć też moduł komunikujący system pokładowy z telefonem. Za jego pomocą na ekranie skutera kierowca będzie mógł odczytać sms-a czy zmienić piosenkę w odbiorniku. Z poziomu komórki z kolei otrzyma możliwość skorzystania z opcji Bike Finder. Po jej uruchomieniu zaparkowany skuter zacznie migać światłami i zatrąbi.
Na razie Włosi milczą na temat ceny pojazdu. Ta pewnie zostanie podana do wiadomości bliżej daty rynkowej premiery, a więc pod koniec 2024 r. Trudno jednak spodziewać się zasadniczej podwyżki w stosunku do obecnie sprzedawanej wersji Piaggio MP3 300. A ta bazowo kosztuje u polskiego przedstawiciela marki 33 300 zł. 200 zł więcej trzeba zapłacić jedynie za model Sport.