Nowy poziom GS-a. Ale nie Lexusa, a BMW GS-a. Konkretnie R 1300

BMW przedstawiło swojego nowego gracza w klasie adventure touring. Motocykl R 1300 GS jest wyposażony w najmocniejszego boksera w segmencie jednośladów i stawia na nowoczesną technologię. Ile będzie kosztować bawarski turystyk?

O samochodach, ale i motocyklach opowiadamy również w tekstach publikowanych w serwisie Gazeta.pl.

Motocykle klasy adventure zyskały właśnie nowego, mocnego gracza. Tym jest BMW R 1300 GS. Pojazd pochodzi z legendarnej już serii GS bawarskiej marki, która jest produkowana od początku lat 80. XX wieku, a do tego cieszy się sporą popularnością. Dla przykładu model R 1200 GS sprzedał się w ilości przekraczającej 100 tys. sztuk.

Zobacz wideo Kierowca BMW potrącił kobietę z dzieckiem na przejściu dla pieszych

BMW R 1300 GS ma najmocniejszego boksera wśród motocykli

Sercem nowego motocykla BMW jest silnik typu bokser o pojemności 1300 cm3. Jednostka chłodzona cieczą korzysta z kilku ciekawych rozwiązań. Pierwszym jest skrzynia biegów, która została zamontowana pod silnikiem. Dzięki temu układ jest bardziej kompaktowy. Drugim jest system shift-cam, czyli wałek rozrządu z podwójnym zestawem krzywek. Bawarczycy sprawili, że motor osiąga 145 koni mechanicznych przy 7750 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 149 Nm i jest osiągany sporo niżej, bo przy 6500 obr./min. Takie parametry sprawiają, że to w chwili obecnej najmocniejszy produkowany seryjnie bokser w motocyklu.

Sam motocykl waży 237 kg. Redukcja masy w porównaniu do poprzedniego modelu to 12 kg. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu została z kolei określona przez producenta na 465 kg. Po BMW R 1300 GS można się zatem spodziewać więcej niż zadowalających osiągów.

Nowy motocykl turystyczny BMW R 1300 GSNowy motocykl turystyczny BMW R 1300 GS BMW

Aktywne zawieszenie i adaptacyjne światła. A to nie koniec wyposażenia R 1300 GS

Prędkość to jedno. Prowadzenie drugie. Nowy motocykl BMW jest sztywniejszy od swojego poprzednika. Bawarczycy uzyskali to poprzez zastąpienie ramy wykonanej ze stalowych rur arkuszami stalowej blachy, które są łączone z odlewanym ciśnieniowo aluminium. W kwestii możliwości trakcyjnych, prowadzenie koła jest oddzielone od funkcji tłumienia. Sam skok resorowania zwiększył się o 20 mm. Dodatkowo opcję stanowi adaptacyjne półaktywne zawieszenie.

Nowoczesne BMW także w segmencie motocykli oznacza szereg inteligentnych rozwiązań. Kierowca R 1300 GS ma do dyspozycji cztery tryby jazdy. Dostępne są ustawienia Eco, Road, Rain i Enduro. Elektronika odpowiada również za kontrolę momentu obrotowego silnika. A dodatkowo motocykl posiada asystenta dynamicznego hamowania, kontrolę ruszania pod górę, dynamiczną kontrolę trakcji DTC i dynamiczny tempomat DCC. BMW nie zapomniało o technice oświetlenia. Standardowo R 1300 GS jest wyposażany w nowe reflektory matrycowe LED, a opcjonalnie w Headlight Pro z adaptacyjnym światłem skrętu. Motocykl ma nawet dedykowane miejsce na ładowanie smartfona ze zintegrowanym gniazdem USB.

Nowy motocykl turystyczny BMW R 1300 GSNowy motocykl turystyczny BMW R 1300 GS BMW

Ile kosztuje motocykl BMW R 1300 GS?

Ile będzie kosztować nowy motocykl BMW? Bazowa cena została określona przez polski oddział marki na 86 900 zł. Kupujący może dopłacić m.in. za kolor. Dostępne są trzy barwy opcjonalne. Ich ceny wynoszą od 3830 do nawet 13 030 zł. Dopłaty wymaga też system regulowania wysokości, podwójny tłumik, podgrzewane siedzenie, inne obręcze czy plany serwisowe. Po doborze wszystkich płatnych opcji cena motocykla rośnie do 136 310 zł.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.