Junak i Romet królują w Polsce. Półkę wyżej totalna dominacja japońskiej marki

Rejestracje motorowerów i motocykli w Polsce w porównaniu z zeszłym rokiem wzrosły. Które marki cieszą się największym uznaniem? Nie powinno być zaskoczeń.
W sierpniu 2023 r. zarejestrowano w Polsce 3 811 nowych motocykli i motorowerów. To wynik o 9,65 proc. mniejszy niż w poprzednim miesiącu i o 5,80 proc. większy niż przed rokiem

- komentuje swój najnowszy raport dotyczący jednośladów Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. Jeśli zsumujemy całą sprzedaż w tym roku, to od początku roku do końca sierpnia zarejestrowano w Polsce 30 070 jednośladów, o 6,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Swoją pozycję umacniają motocykle (21 939 rejestracji i 12,3 proc. na plusie), a osłabiają motorowery, które rok do roku są na siedmioprocentowym minusie z wynikiem 8 131 rejestracji. Więcej o polskim rynku przeczytasz na stronie głównej gazeta.pl.

Zobacz wideo 18-latek ulicami miasta jeździł motocyklem na jednym kole

Motocykle w Polsce w 2023 r.

Sierpień, podobnie jak i cały rok, jest dla rynku bardzo udany. Ponad 12-procentowy plus na pewno musi cieszyć. W samym sierpniu liczba rejestracji nowych motocykli wyniosła 2 567 sztuk, co oznacza wzrost w skali roku o 10,36 proc. W 2023 r. segment ma jednego dominatora. Honda sprzedała w Polsce aż 4505 motocykli, poprawiając się aż o 25,75 proc. Druga na liście Yamaha również na plusie (+13,75 proc.), ale już ze znacznie skromniejszym wynikiem.

  • Honda - 4595 rejestracji
  • Yamaha - 2 506
  • BMW - 2 402
  • Junak - 1 241
  • Suzuki - 983
  • Romet Motors - 938
  • KTM - 864
  • Triumph - 803
  • Barton - 802
  • Piaggio - 783

Motorowery w Polsce w 2023 r.

To tutaj na samej górze pojawiają się dobrze znane nazwy wszystkim miłośnikom jednośladów w Polsce. Jakiś czas temu obie wróciły i, jak widzimy po powyższych statystykach, radzą sobie bardzo dobrze. Ich sposób działania w znacznej mierze jest dość podobny do polskich firm technologicznych. Ściągają do kraju swoje produkty z zagranicy (głównie z Chin) - gotowe lub w częściach, w tym drugim przypadku składane są one później już na miejscu w Polsce. Na polskim rynku w tym roku szczególnie dobrze radzi sobie Junak.

Jednak i lider segmentu zanotował spadek sprzedaży o 7,89 proc. W sumie nad Wisłą od stycznia do końca sierpnia zarejestrowano 8 131 motorowerów, o 7,04 proc. mniej w porównaniu z ubiegłym rokiem. W sierpniu liczba rejestracji nowych motorowerów wyniosła 1 244 sztuki, co oznacza spadek na przestrzeni roku o 2,51 proc. Jak wygląda czołówka sprzedaży?

  1. Junak - 1 902
  2. Romet Motors - 1 100
  3. Barton - 937
  4. Yiben - 619
  5. Zhongneng - 530
  6. Znen - 372
  7. Kymco - 221
  8. Zipp - 219
  9. Peugeot - 216
  10. Sunra - 180

Eksperci IBRM Samar zwracają uwagę na miejsce piąte. - Uwagę przykuwa marka Zhongneng, która wykazuje ponownie największą dynamikę wzrostu (+84,67 proc.) i zajmuje obecnie 5 lokatę w rankingu - komentują w raporcie. Jeśli ten trend się utrzyma, to na razie trudną do zapisania nazwę na pewno pozna każdy fan jednośladów.

Powyższe dane dotyczą rynku nowych motocykli i motorowerów. Przypomnijmy, do końca sierpnia w 2023 r. w sumie w Polsce zarejestrowano około 30 tysięcy nowych jednośladów. Jednocześnie w tym samym czasie do kraju sprowadzono z zagranicy 59 369 używanych jednośladów. To wynik o 6,73 proc. większy niż odnotowany w analogicznym okresie 2022 roku.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.