Unikalne Ducati wyprodukowane w jednym egzemplarzu. Zaprojektował je Polak

Ten egzemplarz Ducati Diavel V4 jest unikalny w dosłownym i przenośnym sensie, bo został stworzony w ramach programu Ducati Unica. To pierwszy personalizowany Diavel V4. Zaprojektował go Polak: Damian Owczarek.

Na początek warto wyjaśnić czym, jest program Ducati Unica. Dzięki niemu włoski producent motocykli chce zostać na samym szczycie klasy premium. I tak do niej pretenduje, zwłaszcza odkąd producent z Bolonii stał się częścią grupy Volkswagena. Ducati robi jedne z najlepszych motocykli na świecie, a ekskluzywny program Ducati Unica ma być wisienką na torcie, bo pozwala klientom kupić wersje motocykli stworzone dla nich w pojedynczych sztukach.

Zobacz wideo Ducati Scrambler Next-Gen Icon - coś więcej, niż motocykl [autopromocja]

Więcej wiadomości na temat nowych modeli motocykli znajdziesz na stronie Gazeta.pl

Ducati Unica to sposób na posiadanie jeszcze bardziej wyjątkowego motocykla

Jak podkreśla producent "każdy dołączający do programu Ducati Unica może osobiście odwiedzać atelier Centro Stile Ducati, aby śledzić postępy prac. Wszystkie etapy powstawania unikatowego motocykla są też starannie dokumentowane – od pierwszych szkiców, aż po uroczystość odbioru gotowego dzieła." Uczestnictwo w takim procesie musi być wyjątkowym wydarzeniem w życiu prawdziwych Ducatisti.

Bazą dla artystów i inżynierów, którzy się tym zajmują, są produkcyjne modele włoskiej marki, ale możliwości ich modyfikacji są niemal nieograniczone. Cały proces personalizacji zaczyna się od przedstawienia wizji projektantom. Tak się składa, że autorem pierwszego egzemplarza nowego modelu Ducati Diavel V4, który został poddany kuracji upiększającej Unica, jest dyrektor polskiego oddziału tej firmy Damian Owczarek.

Jak wygląda pierwszy na świecie projekt Unica dotyczący Ducati Diavel V4? Do jego wykończenia użyto specjalnego koloru z palety bratniej samochodowej marki Lamborghini, którą łączą z Ducati marketingowe związki. Poza tym użyto wielu detali podkreślających szlachetny charakter Diavela V4: specjalnych materiałów takich jak włókno węglowe, oraz dodatków, które przynajmniej na razie, nie są dostępne w sprzedaży. Niektóre z nich zostały wykonane ręcznie, przez doświadczonych rzemieślników.

Ile kosztuje "polski" Diavel V4 przygotowany przez Ducati Unica? Lepiej nie wiedzieć

Autorem unikatowego motocykla jest dyrektor Ducati Polska, natomiast jego szczęśliwym nabywcą i użytkownikiem został inny Polak: pan Mateusz, klient salonu Ducati z Torunia. Po raz pierwszy skończone dzieło zobaczył w Bolonii, w atelier Centro Stile Ducati i wówczas nie krył wzruszenia. Razem z motocyklem otrzymał certyfikat jego niepowtarzalności i oryginalności. Przyda się, jeśli kiedykolwiek będzie chciał sprzedać swój motocykl, chociaż nie sądzę, żeby miał ochotę to zrobić, choćby dlatego, że nawet seryjnie produkowany Diavel V4 to wyjątkowy model.

 

Diavel to tzw. muscle cruiser w równym stopniu nadający się do szybkiej jazdy, jak i robienia wrażenia na postronnych osobach. Najnowsza wersja z silnikiem V4 Granturismo ma zaskakująco duży sportowy potencjał. Widlasty czterocylindrowy silnik o poj. 1158 cm rozwija moc 168 KM i duży moment obrotowy 125 Nm. Przy masie własnej "na mokro" wynoszącej 236 kg, zapewnia mu to znakomite osiągi. Muskularna sylwetka Diavela wygląda groźnie, a pod efektownymi owiewkami kryje się bardzo zaawansowana elektronika.

Ducati Diavel V4 to marzenie wielu motocyklistów, którego spełnienie kosztuje co najmniej 135 tys. zł. A jaka jest cena wyjątkowego Diavela V4 stworzonego przez Ducati Unica? Dżentelmeni o kosztach nie rozmawiają, a osoby o słabym zdrowiu w ogóle nie powinny o nią pytać. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.