Kategoria Adventure jest niezwykle popularna ze względu na wyjątkową uniwersalność. Te motocyklowe SUV-y sprawdzają się w każdych warunkach. Do tej pory głównymi atutami była dość atrakcyjna cena i niezawodność.
Więcej wiadomości na temat jednośladów znajdziesz na stronie Gazeta.pl
Teraz V-Strom 1050 może pochwalić się nowoczesnym wyposażeniem, które zrównuje go po tym względem z najgroźniejszą konkurencją. Na rok 2023 V-Strom otrzymał między innymi kolorowy ekran TFT o przekątnej pięciu cali, dwukierunkowy quikshifter i sześcioosiowy czujnik IMU. Ostatni dodatek jest bardzo istotny, bo otwiera pełnię możliwości przed elektroniką na pokładzie tego motocykla.
Dzięki zastosowaniu czujnika inercyjnego IMU V-Strom teraz jest wyposażony w szereg rozwiązań ułatwiających jazdę i podwyższających bezpieczeństwo w każdych warunkach:
Suzuki V-Strom 1050 i V-Strom 1050DE fot. Suzuki
Oprócz wyżej wymienionych elementów wyposażenia jest też tempomat i układ ułatwiający ruszanie z miejsca. Oprócz tego Suzuki podzieliło przyszłoroczną gamę V-Strom 1050 na dwa różne modele, w zależności od zastosowania.
To bardzo sprytny ruch, bo zwykle nabywcy modeli ADV muszą iść na kompromis. W przypadku nowego V-Stroma będą mogli wybrać bardziej szosową odmianę turystyczną 1050 lub off-roadowy model 1050DE.
Ten drugi jest dodatkowo wyposażony w specjalny tryb jazdy G-Gravel na szutry, przednie koło o średnicy powiększonej o 2 cale (do 21 cali, opony Dunlop Trailmax Mixtour, większy skok zawieszenia, szerszą kierownicę, stalowe podnóżki, zespolony układ hamulcowy, terenowy ABS z możliwością wyłączenia jego działania na tylnym kole.
Krótko mówiąc, model V-Strom 1050DE jest pełnowartościowym motocyklem Adventure, a V-Strom 1050 wygodnym turystykiem o podwyższonej dzielności terenowej. Dla każdego coś miłego, w zależności od potrzeb.
Resztę cech znamy z tegorocznego V-Stroma 1050. Wciąż ma aluminiową ramę i silnik V-twin o poj. 1037 cm3 i mocy 107 KM. Duży V-strom to "dorosły" motocykl o masie 242 kg (252 kg w wersji 1050 DE) i wysokości siedzenia 855 mm (880 mm), konkurent takich klasyków gatunku jak Honda CRF1100L Africa Twin oraz BMW R 1250 GS.
Przy okazji nieco wzrosła cena tego modelu, ale wciąż pozostaje konkurencyjna. Podstawowe Suzuki V-Strom 1050 kosztuje 66 900 zł, a za model V-Strom 1050DE trzeba zapłacić 70 900 zł.