Z jednej strony modele sportowe, z drugiej - stylistyka retro. Kawasaki połączyło te dwie pozornie skrajne cechy w modelu Z900RS SE. To propozycja dla tych, którzy preferują design klasycznych motocykli.
Kawasaki Z900RS SE na sezon 2022 ożywia jeden z najbardziej atrakcyjnych schematów malowania z lat 70-tych - klasyczną kolorystykę "Yellow Ball" oryginalnego modelu Z1 z 1972 roku (Super Four).
Poza aspektami wizualnymi, Z900RS SE otrzymał pakiet modyfikacji zawieszenia i układu hamulcowego. Model został wyposażony w tylny amortyzator Ohlins S46 z regulacją napięcia wstępnego. Wyposażony w aluminiowy korpus o konstrukcji jednorurowej, tłok średnicy 46 mm oraz wewnętrzne komory powietrzno-gazowe, zapewniają doskonałe wyczucie motocykla.
Zmiany z przodu to odwrócony przedni widelec o średnicy 41 mm w kolorze złotym, ze zmodyfikowanymi nastawami, tak aby stworzyć idealną równowagę między przodem i tyłem motocykla, a także reakcją w całym zakresie skoku zawieszenia.
Układ hamulcowy uległ zmianie wraz ze wprowadzeniem zacisku i tarczy Brembo z przodu. Podwójne przednie tarcze Brembo o średnicy 300 mm, zaciski Brembo M4.32 montowane radialnie oraz przewody w stalowym oplocie zapewniają większą siłę hamowania, jednocześnie oferując liniową progresję podczas operowania dźwignią.
A co słychać w kwestii napędu? Ten sam dźwięk co w Z900. Do napędu posłużył 4-cylindrowy rzędowy silnik o pojemności 948 cm3, który generuje 111 KM (przy 8500 obr.min) i 98 Nm maksymalnego momentu obrotowego (przy 6500 obr./min).
Optyczne zmiany względem bazowego modelu to litery RS w logo na bocznych osłonach wykończonych na czerwono oraz czarne osłony boczne chłodnicy i wtrysku paliwa. Całość dopełniają złote wieloszprychowe koła. Wisienką na torcie jest oczywiście schemat malowania "Ice Ball", który nawiązuje do legendarnego modelu Z1.