Toyota PROACE Verso to kawał dużego busa. Mierzy 5309 mm długości, 1920 mm szerokości i 1910 mm wysokości. Tylna część kabiny ma długość 2763 mm i wysokość 1339 mm. Napędza ją wysokoprężny silnik 2.0 D-4D o mocy 140 KM z manualną skrzynią o 6 biegach oraz mocniejszy, 177-konny silnik 2.0 D-4D z 8-biegową skrzynią automatyczną.
Znakomita baza pod kampera, ale auto wciąż na tyle nieduże, by można je było prowadzić z prawem jazdy kategorii B, a podczas codziennej jazdy nie męczyć się za specjalnie. Kampery tych rozmiarów są w Europie najpopularniejsze. Dwa najchętniej kupowane kampery to przecież VW California i Mercedes Marco Polo, które powstały odpowiednio na Transporterze i Klasie V. Toyota PROACE Verso to bardzo podobny trop.
Zabudowa Kamper Tanuki została zaprojektowana w Polsce, we współpracy Toyoty z firmami AE Conversions i Escape Vans
- czytamy w oficjalnej informacji prasowej. Toyota Proace Verso została wyposażona w dach sypialny z podnoszonym dwuosobowym łóżkiem i funkcją Panorama View oraz w dodatkowe miejsce do spania wewnątrz samochodu, z wysuwaną platformą na bagaże. Łóżko w środku samochodowego jest dwuosobowe i ma powierzchnię 210 x 135 cm i jest montowane na szynach zamiast trzeciego rzędu siedzeń. Po konwersji Kamper Tanuki w samochodzie moga? spac? nawet czworo dorosłych.
Nowego kampera na drodze rozpoznacie po białej perłowej okleinie Tanuki w górnej części auta, ozdobionej emblematami na drzwiach i klapie bagażnika. Na drzwiach pojawia się stylizowany napis "Tanuki", a pod linią okien naklejka z konturem górskich szczytów. Od razu widać, ze Toyota Verso Kamper Tanuki chce skraść serca podróżników.
Wysuwana platforma na bagaże zawiera schowek oraz mieści dwa rozkładane krzesła kempingowe. Funkcjonalność wnętrza kampera można zwiększyć dzięki obrotowym przednim fotelom, dostępnym z elektrycznym hamulcem ręcznym. Komfortową temperaturę w aucie zapewnia ogrzewanie postojowe Webasto AirTop 2 kW, sterowane panelem Multicontrol przy kierownicy oraz za pomocą aplikacji w telefonie Webasto ThermoConnect.
Jeszcze większe możliwości komfortowego podróżowania po dzikich miejschach umożliwia oferta specjalnie dobranych opcjonalnych akcesoriów. Na ich liście znajduje się elastyczny panel solarny 150 W oraz dwie szyny AirLine mocowane na dachu sypialnym, belki poprzeczne do szyn AirLine, stacja zasilania EcoFlow River 2 PRO, bagażnik na 2-4 rowery Fiamma Carry Bike, montowany na tylnej klapie samochodu, oraz markiza Fiamma F45S rozwijana przy pomocy korbki, tworząca zadaszenie wzdłuż boku auta.
To jeszcze tajemnica i producent na razie jej nam nie zdradził. Wiemy za to, że zabudowę Kamper Tanuki będzie można zamawiać u autoryzowanych dealerów marki. Zostanie wtedy ujęta na fakturze w cenie samochodu, jest objęta gwarancją PRO na 3 lata lub milion kilometrów oraz wybranym przez klienta finansowaniem auta. Co bardzo ważne, kamper będzie oczywiście w pełni gotowy do ruszenia na przygodę. Klient odbierze już przygotowane auto.
W większości przypadków w zupełności wystarcza prawo jazdy kat. B. Tak jak wspomnieliśmy we wstępie, najpopularniejsze kampery łapią się pod zwykłe prawo jazdy. Posiadacz prawa jazdy kategorii B może jeździć samochodami osobowymi lub małymi dostawczymi o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) do 3,5 tony. DMC na poziomie 3,5 tony naprawdę sporo i nie zawęża naszych uprawnień do klasycznych osobówek. Na kategorii B możemy jeździć kamperami, a na pewno większością dostępnych w Polsce. Z prawem jazdy kategorii B możecie wynająć/kupić już naprawdę dużego kampera i swoim własnym domem na kołach ruszyć w podróż.
Dopuszczalną masę całkowitą pojazdu określono w ustawie Prawo o ruchu drogowym. DMC oznacza łączną masę pojazdu lub zespołu pojazdów wraz z masą ładunku i osobami podróżującymi deklarowaną jako dopuszczalną na drodze procesu homologacyjnego. Znajdziecie ją w dowodzie rejestracyjnym swojego samochodu w rubryce "F". To właśnie w tej rubryce możecie sprawdzić DMC. Jeśli przekracza 3500 kg, to oznacza, że potrzebujecie wyższego prawa jazdy niż B.