Wavecamper Renault Trafic pełni dwie role. Sześć osób w dzień, cztery w nocy

W 2021 roku może paść rekord sprzedaży kamperów. Coraz więcej osób orientuje ię, że dom na kółkach może być jedynym sposobem na wakacje. Dlatego na rynku debiują nowe rozwiązania. Jednym z nich jest kamper zbudowany na modelu Trafic przez Renault wspólnie z polską firmą Wavecamper.

W zeszłym roku jeszcze wiele osób łudziło się, że sytuacja jest przejściowa. Początek 2021 roku rozwiewa te złudzenia. Dla osób, które lubią podróżować, kamper może być najlepszym pomysłem na udane wakacje oraz zupełnie nowym na pracę. Wiele osób swoje obowiązki służbowe realizuje zdalnie. Dlaczego nie robić tego z plaży?

Zobacz wideo

Do tego samego wniosku musiało dojść Renault uzupełniając swoją ofertę o kompaktowy, ale funkcjonalny model Wavecamper Trafic. To prawdziwy campervan, czyli samochód, który może wymiennie pełnić dwie role. Dzięki niedużym wymiarom da się go używać na co dzień i wjechać niemal na każdy parking. A w wakacje lub weekendy zamieszkać w środku. Tak jak w innych campervanach trzeba się wtedy pogodzić z pewnymi ograniczeniami: brakiem toalety, kabiny prysznicowej i ograniczoną przestrzenią.

Twórcą zabudowy jest firma Wavecamper spod Poznania. Wavecamper Renault Trafic ma dwa metry wysokości oraz 5,4 metra długości. To wymiary, które nie przerażają nawet w przypadku miejskie jazdy. W środku zmieści się sześć osób (standardowo Wavecamper ma cztery osobne fotele), a gdy trzeba, da się go szybko zmienić w mieszkanie.

Wavecamper Renault Trafic
Wavecamper Renault Trafic fot. Renault

Wavecamper Renault Trafic ma panele słoneczne na dachu

W środku przewidziano miejsce do spania dla czterech osób na dwóch osobnych łóżkach. Jedno rozkłada się w tylnej części samochodu, drugie jest ukryte w podnoszonym dachu. Układ zabudowy Trafika w wersji kamper jest dosyć standardowy i podobny do konkurencji.

Kabina mieszkalna kampera Renault wygląda na funkcjonalną i estetyczną. Znajdziemy w niej umieszczoną przy lewej krawędzi zabudowę meblową z częścią kuchenną, wykonaną z lekkiej, ale wytrzymałej sklejki. Wavecamper Trafic jest też wyposażony w lodówkę kompresorową, którą tak jak inne pokładowe urządzenia zasila instalacja elektryczna z oddzielnym akumulatorem.

Jest też zlewozmywak i panele słoneczne o mocy 100 W. Za dopłatą Trafica Wavecamper można wyposażyć w kolejne opcje: mocniejsze panele (150-160 W), ogrzewanie postojowe, przetwornicę napięcia pozwalającą na podłączenie domowych sprzętów, gniazdka USB, dodatkowe schowki itp.

Wavecamper Renault Trafic
Wavecamper Renault Trafic fot. Renault

Wavecamper Renault. Zakup takiego modelu może mieć sens

Bazowa cena Wavecamper Renault Trafic to nieco ponad 239 tys. zł. Tyle kosztuje wersja z podstawowym silnikiem wysokoprężnym 2.0 dCi o mocy 120 KM. Dostępne są jednostki napędowe o mocy do 170 KM oraz automatyczna skrzynia biegów EDC. Najdroższa wersja napędowa wymaga dopłacenia 13 tys. zł. Samochody kupione w sieci dealerskiej Renault są objęte gwarancją producenta.

Drogo, ale podobnie liczą sobie konkurenci. Nawet najmniejsze kampery nie są tanie, dlatego zazwyczaj opłaca się je wypożyczyć, niż kupować. Chyba, że ktoś naprawdę chce w nich zamieszkać albo zrobić mobilne biuro. Dzięki Renault ma jeden model więcej do wyboru.

Wavecamper Renault Trafic
Wavecamper Renault Trafic fot. Renault
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.