Pora wywrócić do góry nogami świat samochodowego premium. Kryształy Swarovskiego trafią do aut

Świat biżuterii, dekoracji czy optyki to za mało dla słynnej firmy Swarovski. Znany producent kryształów coraz śmielej wkracza do świata motoryzacji. Podczas amerykańskich targów CES w Las Vegas Swarovski i Continental zaprezentowali pierwsze wspólne dzieło. Obie firmy zapowiadają rewolucję w świecie samochodów premium.

Pora na rewolucję w skostniałym segmencie samochodów klasy premium. Continental i Swarovski przekonują, że wywracają do góry nogami świat projektowania wnętrz współczesnych luksusowych samochodów. Nie kryją także ambicji, by ustanowić nowy punkt odniesienia w segmencie aut premium nowej generacji. To wszystko dzięki nowemu rozwiązaniu – samochodowemu wyświetlaczowi Crystal Center.

Zobacz wideo Jedyny taki egzemplarz na świecie. Jak się prowadzi to porsche? [AUTOPROMOCJA]

Prototypowy ekran osadzono w kryształowej obudowie Swarovskiego. Inżynierowie Continental sięgnęli po bardzo nowoczesną matrycę micro LED. Na początek wybrano wyświetlacz o przekątnej 10 cali, do którego dobrano odpowiednio szlifowaną kryształową obudowę. Według pomysłodawców dzięki starannemu szlifowaniu uzyskano efekt półprzezroczystego ekranu unoszącego się w powietrzu. Po co taki efekt? Nie jest tajemnicą, że część klientów nie przepada za dużym ekranem w konsoli centralnej samochodu. A ekran Crystal Center nie powinien optycznie przytłaczać swoim widokiem, gdyż widać za nim pozostałe elementy wystroju wnętrza pojazdu.

Swarovski w BMW

Pierwsza kryształowa obudowa Swarovskiego do samochodu powstała z uwzględnieniem bardzo rygorystycznych norm narzuconych przez przemysł motoryzacyjny. Powinna zatem spełniać wymogi związane nie tylko z bezpieczeństwem użytkowania, ale także odpowiednią trwałością i odpornością na urazy mechaniczne i różne środki chemiczne. Otwartą kwestią pozostaje jak będzie reagować na kontakt z palcami (widoczne odciski to zmora w technice współczesnych samochodowych wyświetlaczy).

Kryształki Swarovski w przednich światłach BMW i7Kryształki Swarovski w przednich światłach BMW i7 Tom Kirkpatrick / Tom Kirkpatrick/BMW AG

Bez odpowiedzi pozostawiono pytanie o zastosowanie nowego wyświetlacza w seryjnie produkowanych samochodach. Niewykluczone, że na liście potencjalnych zainteresowanych znajdzie się BMW. Niemiecki koncern już współpracuje z austriackim potentatem. Nie jest tajemnicą, że kryształy Swarovskiego wykorzystano w przednich matrycowych reflektorach LED elektrycznej limuzyny BMW i7 (za ich produkcję odpowiada ZKW). Bez wątpienia o drugi krok już łatwiej.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.