Oto wnętrze nowego Porsche Cayenne. Pasażer ma swój własny ekran

Porsche oficjalnie pokazało architekturę wnętrza odmłodzonego Cayenne. Choć flagowy SUV po modernizacji zadebiutuje 18 kwietnia, już teraz możemy zobaczyć co nowego znajdzie się w kabinie. Zmian jest naprawdę sporo.

Porsche wprowadza we wnętrzu Cayenne przełomową koncepcję wyświetlaczy i elementów sterujących. Oznacza to, że cała deska rozdzielcza, konsola środkowa i górna część wewnętrznej strony drzwi zostały całkowicie przeprojektowane. Kokpit wykorzystuje teraz elementy znane z modelu Taycan. Cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,6" w tak zwanej zakrzywionej i wolnostojącej konstrukcji skupia w sobie wiele różnych informacji i oferuje kierowcy zmienne opcje wyświetlania (siedem widoków do wyboru).

Rozwiązaniem wzbudzającym największą ciekawość jest wyświetlacz dla pasażera osadzony w desce, który będzie wyposażeniem opcjonalnym. Ekran ma przekątną 10,9" i jest dotykowy. Zdaniem inżynierów Porsche rozwiązanie to pozwala pasażerowi z przodu odciążyć kierowcę, na przykład obsługując nawigację lub wybierając usługę multimedialną. Co ciekawe, wyświetlacza nie widać z poziomu siedzenia kierowcy, dzięki czemu uwaga osoby prowadzącej pojazd nie będzie rozpraszana podczas jazdy.

Wszystkie najważniejsze elementy sterujące zgrupowano bezpośrednio wokół kierownicy. Dźwignia zmiany biegów znajduje się teraz na prawo od kierownicy, między zestawem wskaźników a centralnym wyświetlaczem. W ten sposób na konsoli środkowej znalazło się miejsce na nowy, duży panel sterowania klimatyzacją z analogowymi elementami sterującymi i dodatkowymi schowkami. Połączenie rozpoznawania dotyku i dotykowego sprzężenia zwrotnego z mechanicznymi przełącznikami klimatyzacji oraz fizycznym regulatorem głośności zapewnia właściwą funkcjonalność.

Zobacz wideo

Nowa wielofunkcyjna sportowa kierownica pochodzi z modelu 911 i została całkowicie przeprojektowana w porównaniu z poprzednim Cayenne. Przełącznik trybu jazdy do wyboru trybów Normal, Offroad, Sport i Sport Plus bezpośrednio na kierownicy jest teraz standardem. Bezpośrednio na kierownicy znajduje się również nowy przełącznik widoku wskaźników oraz sterowania opcjonalnym wyświetlaczem przeziernym. Porsche umieściło także całkowicie przeprojektowaną dźwignię sterowania systemami wspomagającymi kierowcę przy kierownicy.

Centralny wyświetlacz o przekątnej 12,3" i wysokiej rozdzielczości to centrum sterowania Porsche Communication Management (PCM). Tak jak poprzednio, kierowca może tu obsługiwać liczne funkcje związane z jazdą i komfortem, a także standardową nawigację online i funkcje multimedialne. Zoptymalizowane funkcje łączności dopełniają nową koncepcję wnętrza. W standardzie pojawia się chłodzony schowek na smartfona z funkcją ładowania indukcyjnego. Nowością są również dwa porty USB-C w przednim schowku i kolejne dwa porty USB-C w tylnej części konsoli środkowej. Wszystkie porty USB zapewniają funkcję szybkiego ładowania.

W materiale wykorzystano zdjęcia producenta

Więcej wiadomości na temat motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Więcej o:
Copyright © Agora SA