Stellantis i Foxconn zaczynają współpracę. Wspólnie stworzą Mobile Drive

Dwa olbrzymie koncerny ogłosiły początek strategicznego sojuszu. Stellantis skupia wszystkie samochodowe marki koncernów PSA i FCA. Tajwański Foxconn jest podwykonawcą Apple produkującym urządzenia amerykańskiej marki. Wspólnie stworzą nowy system multimedialny dla motoryzacji: Mobile Drive.

W tym celu powstanie spółka joint-venture o równym udziale obu koncernów. Zostanie nazwana Mobile Drive i zajmie się opracowaniem nowoczesnych multimedialnych rozwiązań dla motoryzacji, od sprzętu po sterujące nim oprogramowanie. Nowe rozwiązania trafią oczywiście do aut marek Stellantis, m.in.: Alfa Romeo, Fiat, Maserati, Jeep, Chrysler, Dodge, Opel, Citroen, Peugeot, DS, Abarth, Vauxhall i Lancia.

Zobacz wideo Do Studia Biznes przyjechał nowy SUV Jaguar F-PACE

Jak widać jest w czym wybierać. Być może wspólna inicjatywa Stellantis i Foxconn nie brzmi tak spektakularnie, jak plotki na temat różnych motoryzacyjno-elektronicznych aliansów, których celem ma być powstanie elektrycznego samochodu, ale efekty współpracy dwóch gigantów na pewno będą ciekawe. Dokładniejszy plan podobno poznamy na początku 2022 roku. Czego się można spodziewać?

Chevrolet Tahoe w fabryce  GM w ArlingtonKryzys na rynku motoryzacyjnym. Jest coraz gorzej. 110 miliardów dolarów strat

Z pewnością bardzo nowoczesnych motoryzacyjnych multimediów, które trafią do nowych modeli wymienionych marek. Będą miały otwarty system operacyjny z możliwością instalowania aplikacji, wyposażony w możliwość komunikacji 5G, automatycznych aktualizacji OTA (over-the-air), rozwiązań z branży e-commerce oraz przede wszystkim znakomitej integracji z resztą podzespołów samochodu.

Fiat 500Fiat 500 fot. Fiat/MAX SAROTTO

Foxconn i Stellantis. Multimedia zyskują na znaczeniu i to się nie zmieni

Rozwiązania z zakresu elektroniki użytkowej są coraz istotniejszym elementem samochodów i niejednokrotnie na ich podstawie klienci podejmują decyzję o zakupie, zwłaszcza ci młodsi, dla których korzystanie z dobrodziejstw nowoczesności jest czymś naturalnym. Dlatego zmiana, która ma nastąpić w gamie samochodów marek Stellantis może być fundamentalna.

Koncern sprzedaje na całym świecie około sześć milionów aut każdego roku. A tajwańskie przedsiębiorstwo Hon Hai Precision Industry (Foxconn to tylko nazwa handlowa) jest producentem elektroniki użytkowej o prawdopodobnie najwyższej jakości i największym stopniu integracji na świecie. Koncern z fabrykami zlokalizowanymi na terenie Chin ma też chrapkę na produkcję elektrycznych samochodów.

Mary Barra, prezeska i CEO General MotorsIle zarobili szefowie koncernów samochodowych w 2020 roku? Jeden majątek, inny nic

Foxconn czyli Hon Hai ma duże ambicje. Opracowuje uniwersalną platformę dla samochodów elektrycznych, współpracuje ze startupem Byton oraz firmą Fisker. Szef Stellantis Carlos Tavares w czasie konferencji podkreślił, że jest otwarty na współpracę handlową różnego typu, dopóki przynosi korzyści obu stronom. Kto wie, może z czasem z partnerstwa Foxconn-Stellantis wyniknie coś więcej, niż tylko nowe lepsze multimedia Mobile Drive?

Jeep RenegadeJeep Renegade fot. Marco Alpozzi/LaPresse

Więcej o: