Nowość Toyoty w Europie bez hybrydy. Auto nazywa się Urban Cruiser

W Europie zadebiutowała Toyota Urban Cruiser. Japońska nowość nie jest jednak hybrydą. To samochód w pełni elektryczny, który trafi do oferty z dwoma bateriami do wyboru oraz z napędem na przód lub na cztery koła.

Toyota rozszerza gamę elektrycznych modeli marki o nowy samochód. Modelem tym jest Toyota Urban Cruiser, która po raz pierwszy w Europie została pokazana publicznie podczas Brussels Motor Show 2025. Auto jest kompaktowym SUV-em, co oznacza, że jest plasowane w najbardziej konkurencyjnym i najdynamiczniej rozwijającym się segmencie na rynku europejskim.

Zobacz wideo

Duży rozstaw osi i przesuwna kanapa

Design pojazdu powstał w oparciu o koncepcję stylistyczną "Urban Tech", co sprawia, że przedni pas ze smukłymi reflektorami jest spójny z innymi nowymi modelami marki. Tylna część wygląda muskularnie i zawiera listwę świetlną przeprowadzoną po całej długości tyłu. Wymiary zewnętrzne są nieznacznie większe od Yarisa Cross, a promień skrętu, który wynosi 5,2 m, ma pozwalać na swobodne manewrowanie w mieście.

Rozstaw osi wynoszący 2700 mm wpływa na przestronność kabiny. Jak informuje producent, dzięki przesuwanej tylnej kanapie pasażerowie drugiego rzędu mogą mieć tyle miejsca na nogi, co w autach z segmentu D. Wysoko osadzone fotele wpływają na wysoką pozycję za kierownicą, co poprawia widoczność we wszystkich kierunkach.

Toyota Urban Cruiser
Toyota Urban Cruiser Fot. Rafał Mądry

W projekcie wnętrza wyróżnia się osadzona nisko deska rozdzielcza. Wirtualny kokpit o przekątnej 10,25" oraz ekran multimediów o przekątnej 10,1" tworzą spójną całość. Samochód łatwo sparować ze smartfonem przy pomocy Apple CarPlay lub Android Auto. Toyota Urban Cruiser może być także wyposażona w kamerę z obrazem 360 stopni wokół auta, system nagłośnienia marki JBL, elektrycznie regulowany fotel kierowcy oraz dach panoramiczny.

Użytkownik będzie mógł liczyć na najnowsze technologie z zakresu bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy, w tym m.in. układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, tempomat adaptacyjny, system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz układ utrzymujący auto na swoim pasie ruchu.

Trzy wersje mocy

Toyota Urban Cruiser powstała na nowej platformie dla samochodów elektrycznych, która charakteryzuje się niską masą i wysoką sztywnością. Jej konstrukcja pozwoliła na rezygnację z belek poprzecznych w podłodze, uwalniając więcej miejsca na akumulator i powiększając przestrzeń we wnętrzu.

Baterie o dwóch pojemnościach oraz napęd na przód lub na cztery koła pozwoli łatwej dostosować auto do własnych preferencji. W brzuchu auta znalazł się akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy. Urban Cruiser z baterią 49 kWh będzie dostępny wyłącznie z napędem na przód. Samochód w tej odmianie ma 106 kW (144 KM). Auto z baterią 61 kWh i napędem na przód ma moc 128 kW (174 KM). Na szczycie oferty znajdzie się wariant z napędem na cztery koła o mocy 135 kW (184 KM). Taki wariant ma dodatkowy tylny silnik elektryczny o mocy 48 kW (65 KM), a także system wspomagający zjazd ze wzniesienia (DAC) oraz tryby Trail i Snow, które dają dodatkowe wsparcie na nawierzchniach o obniżonej przyczepności.

Toyota Urban Cruiser budowana wspólnie z Suzuki będzie produkowana w fabryce Suzuki Motor Gujarat w Indiach. Na wybranych rynkach Toyota już rozpoczęła przyjmowanie zamówień. Pierwsi klienci odbiorą auta jeszcze w tym roku. Pojazd zadebiutuje w Polsce w bieżącym roku.

Toyota Urban Cruiser
Toyota Urban Cruiser Fot. Rafał Mądry
Więcej o: