Ford przekształcił swoją starą europejską fabrykę. Teraz produkuje w niej wyjątkowe silniki

Ford w Wielkiej Brytanii rozpoczął budowę elektrycznych jednostek napędowych, które trafią do samochodów zasilanych energią elektryczną. Produkcja została zlokalizowana w przekształconym zakładzie w Halewood.

Ford na Starym Kontynencie wszedł w nowy etap działalności. Halewood, gdzie budowane były tradycyjne skrzynie biegów, to teraz pierwszy europejski zakład montażu komponentów do pojazdów elektrycznych Forda. Dzięki modernizacji przeprowadzonej nakładem 380 milionów funtów, zdolność produkcyjna wynosi 420 tys. elektrycznych jednostek napędowych rocznie.

Zobacz wideo

"Najnowocześniejszy obiekt produkcyjny"

Produkowane w Halewood silniki elektryczne trafią pod maski różnych modeli Forda i będą napędzać ambitne plany elektryfikacji pojazdów amerykańskiej marki. Do 2025 roku Ford będzie dysponować dziewięcioma modelami elektrycznymi, jeżdżącymi po europejskich drogach. Jednostki z Halewood wykorzystywać będzie crossover Ford Puma Gen-E oraz użytkowy Ford Transit Custom.

Ford jest globalną amerykańską marką, wplatającą się od dawna w europejskie struktury, a Halewood jest filarem tych tradycji od 60 lat. To nasz pierwszy zakład produkujący komponenty do pojazdów elektrycznych w Europie, wyposażony w najnowocześniejsze linie technologiczne, co osiągnęliśmy dzięki inwestycjom o wartości 380 milionów funtów i przekształceniu Halewood z tradycyjnej fabryki przekładni w najnowocześniejszy obiekt produkcyjny

– powiedział Kieran Cahill, wiceprezes Forda ds. europejskich operacji przemysłowych.

Elektryczne samochody marki Ford

Puma Gen-E, która jest nowością w segmencie crossoverów z napędem elektrycznym (za produkcję odpowiada fabryka w Krajowie w Ruminii), dołącza do licznej rodziny osobowych modeli marki Ford: Explorer, Capri, Mustang Mach-E, E-Tourneo Courier. E-Transit Custom (produkcja w Kocaeli w Turcji) zasili natomiast gamę aut Ford Pro dedykowanych przedsiębiorcom, która zawiera już modele: E-Transit, E-Transit Courier i E-Tourneo Custom. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta

Więcej o: