Ford Puma doczekał kolejnej odmiany. Pojazd otrzymał nazwę Puma Gen-E i wyróżnia się napędem oraz unikatowymi elementami nadwozia. Przede wszystkim w pasie przednim nie ma już konwencjonalnej osłony chłodnicy. Front stylizowany na formę "tarczy" wygląda podobnie jak w Mustangu Mach-E. Tył wieńczy charakterystyczny spojler, a w nadkola trafiły specjalne felg aluminiowe.
Elektryczna Puma Gen-E została skonstruowana w zakładach Ford Otosan w rumuńskiej Krajowie. Do napędu wykorzystano jednostkę elektryczną, która jest budowana w fabryce Forda w Halewood w Wielkiej Brytanii. Silnik generujący moc 168 KM i 290 Nm pozwala przyspieszyć do pierwszej setki w 8 sekund. Przy w pełni załadowanym akumulatorze o pojemności netto 43,6 kWh autem można przejechać do 376 km, a w warunkach tylko miejskich nawet ponad 500 km. Producent podaje średnie zużycie energii wynoszące 13,1 kWh/100 km (wg. normy WLTP). Skorzystanie z szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW pozwala doładować akumulator od 10 do 80 proc. w około 23 minuty.
Za obsługę wyboru biegu odpowiada uproszczona elektroniczna dźwignia zmiany biegów, umieszczona za kierownicą. Wybór funkcji "one-pedal" pozwala na kontrolowanie samochodu jednym pedałem. Do wyboru są cztery tryby jazdy dostosowane do preferencji kierowcy.
Wnętrze crossovera oferuje sporo miejsca na drobiazgi oraz bagaże. Innowacyjna przestrzeń bagażowa MegaBox Pumy została powiększona i zyskała obecnie nazwę GigaBox. Kufer o pojemności 574 litrów zawstydza możliwościami przewozowymi większe SUV-y. Przedni 43-litrowy bagażnik wykorzystuje przestrzeń, którą w konwencjonalnych samochodach zajmuje silnik spalinowy i jest idealny do przechowywania kabla do ładowania akumulatora.
We wnętrzu pojawia się nowa, podniesiona konsola środkowa z poręcznym schowkiem do przechowywania drobiazgów. Podłokietnik jest przesuwany, instalowana jest także ładowarka indukcyjna. W standardzie montowane są dwa wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości. System informacyjno-rozrywkowy najnowszej generacji Forda SYNC 4 korzysta z nawigacji skomunikowanej z chmurą obliczeniową, która pomaga unikać miejskich korków, łączy się także bezprzewodowo z Apple CarPlay i Android Auto, zapewniając dostęp do aplikacji i informacji smartfona. Wbudowana Alexa umożliwia kierowcom korzystanie z poleceń głosowych.
Opcjonalny jest tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go i centrowaniem na pasie ruchu. Rozwiązanie to oferuje nie tylko płynniejsze hamowanie i przyspieszanie, dodając kierowcy pewności za kierownicą, ale także korzysta z inteligentnej funkcji przewidywania ograniczeń prędkości na trasie, z wyprzedzeniem dostosowując prędkość pojazdu do zakrętów na drodze, rond oraz podczas wjazdu lub zjazdu z autostrad. Opcjonalny system kamer 360 stopni może wyświetlać obraz pojazdu z lotu ptaka, co ułatwia parkowanie, wsiadanie i wysiadanie w nietypowych miejscach parkingowych. Dostępne jako opcja reflektory matrycowe Dynamic Matrix LED wykorzystują technologię Predictive Dynamic Bending Light do monitorowania drogi przed samochodem i doświetlania obszarów, które wymagają lepszej widoczności.
Ceny elektrycznej Pumy Gen-E rozpoczynają się w Polsce od 164 900 zł za wersję podstawową o nazwie Puma. Wyższa wersja Premium została wyceniona na minimum 174 900 zł. Zainteresowani mogą już składać zamówienia na samochody. Dostawy do klientów spodziewane są wiosną 2025 roku. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.