Ile kosztuje elektryczny Ford Puma Gen-E? Cena w Polsce. Bagażnik zawstydza SUV-y

Europejski bestseller popularnej amerykańskiej marki zyskał wersję w pełni elektryczną. Ford Puma Gen-E na pełnym ładowaniu oferuje zasięg do 376 kilometrów i można go już kupić w Polsce. Cena crossovera startuje od 164 900 zł.

Ford Puma doczekał kolejnej odmiany. Pojazd otrzymał nazwę Puma Gen-E i wyróżnia się napędem oraz unikatowymi elementami nadwozia. Przede wszystkim w pasie przednim nie ma już konwencjonalnej osłony chłodnicy. Front stylizowany na formę "tarczy" wygląda podobnie jak w Mustangu Mach-E. Tył wieńczy charakterystyczny spojler, a w nadkola trafiły specjalne felg aluminiowe. 

Zobacz wideo

Moc 168 KM i 290 Nm

Elektryczna Puma Gen-E została skonstruowana w zakładach Ford Otosan w rumuńskiej Krajowie. Do napędu wykorzystano jednostkę elektryczną, która jest budowana w fabryce Forda w Halewood w Wielkiej Brytanii. Silnik generujący moc 168 KM i 290 Nm pozwala przyspieszyć do pierwszej setki w 8 sekund. Przy w pełni załadowanym akumulatorze o pojemności netto 43,6 kWh autem można przejechać do 376 km, a w warunkach tylko miejskich nawet ponad 500 km. Producent podaje średnie zużycie energii wynoszące 13,1 kWh/100 km (wg. normy WLTP). Skorzystanie z szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW pozwala doładować akumulator od 10 do 80 proc. w około 23 minuty.

Za obsługę wyboru biegu odpowiada uproszczona elektroniczna dźwignia zmiany biegów, umieszczona za kierownicą. Wybór funkcji "one-pedal" pozwala na kontrolowanie samochodu jednym pedałem. Do wyboru są cztery tryby jazdy dostosowane do preferencji kierowcy.

Bagażnik GigaBox o pojemności 574 litrów

Wnętrze crossovera oferuje sporo miejsca na drobiazgi oraz bagaże. Innowacyjna przestrzeń bagażowa MegaBox Pumy została powiększona i zyskała obecnie nazwę GigaBox. Kufer o pojemności 574 litrów zawstydza możliwościami przewozowymi większe SUV-y. Przedni 43-litrowy bagażnik wykorzystuje przestrzeń, którą w konwencjonalnych samochodach zajmuje silnik spalinowy i jest idealny do przechowywania kabla do ładowania akumulatora.

Dwa bagażniki w elektrycznym Fordzie Puma
Dwa bagażniki w elektrycznym Fordzie Puma Fot. Ford

Wyposażenie samochodu

We wnętrzu pojawia się nowa, podniesiona konsola środkowa z poręcznym schowkiem do przechowywania drobiazgów. Podłokietnik jest przesuwany, instalowana jest także ładowarka indukcyjna. W standardzie montowane są dwa wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości. System informacyjno-rozrywkowy najnowszej generacji Forda SYNC 4 korzysta z nawigacji skomunikowanej z chmurą obliczeniową, która pomaga unikać miejskich korków, łączy się także bezprzewodowo z Apple CarPlay i Android Auto, zapewniając dostęp do aplikacji i informacji smartfona. Wbudowana Alexa umożliwia kierowcom korzystanie z poleceń głosowych.

Opcjonalny jest tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go i centrowaniem na pasie ruchu. Rozwiązanie to oferuje nie tylko płynniejsze hamowanie i przyspieszanie, dodając kierowcy pewności za kierownicą, ale także korzysta z inteligentnej funkcji przewidywania ograniczeń prędkości na trasie, z wyprzedzeniem dostosowując prędkość pojazdu do zakrętów na drodze, rond oraz podczas wjazdu lub zjazdu z autostrad. Opcjonalny system kamer 360 stopni może wyświetlać obraz pojazdu z lotu ptaka, co ułatwia parkowanie, wsiadanie i wysiadanie w nietypowych miejscach parkingowych. Dostępne jako opcja reflektory matrycowe Dynamic Matrix LED wykorzystują technologię Predictive Dynamic Bending Light do monitorowania drogi przed samochodem i doświetlania obszarów, które wymagają lepszej widoczności.

Ford Puma Gen-E - cena w Polsce

Ceny elektrycznej Pumy Gen-E rozpoczynają się w Polsce od 164 900 zł za wersję podstawową o nazwie Puma. Wyższa wersja Premium została wyceniona na minimum 174 900 zł. Zainteresowani mogą już składać zamówienia na samochody. Dostawy do klientów spodziewane są wiosną 2025 roku. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

 
Więcej o: