Elektryki Porsche i Audi pod lupą serwisów. Istnieje ryzyko pożaru

Właściciele obydwu niemieckich marek ogłosili w USA akcję serwisową. Istnieje ryzyko samozapłonu baterii litowo-jonowych w kilku z elektrycznych modeli.

Więcej ciekawych tekstów znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.

Koncern Volkswagena poinformował, że ryzyko zapalenia może wystąpić w blisko 6800 elektrycznych aut marek należących do grupy. Problem dotyczy Taycana S, e-Tron GT i RS e-Tron GT. Wszystkie z nich wyszły z fabryk w 2023 roku. Według wyliczeń akcja ma objąć około 3 proc. ogółu samochodów,

Zobacz wideo Są takie samochody, wobec których ciężko przejść obojętnie! Prezentujemy Audi e-tron GT

Znamy usterkę. Serwisy otrzymały wytyczne postępowania

Sprawdzonych zostanie dokładnie 6676 egzemplarzy pod kątem prawdopodobieństwa wystąpienia pożaru. Przyczyną ma być potencjalny wyciek wewnątrz akumulatora. Może on prowadzić do powstania wyładowania łukowego skutkującego zmianami termicznym. Mówiąc prościej — do zwarcia.

Wszystkie autoryzowane serwisy Porsche oraz Audi otrzymały od producentów dokładne wytyczne odnośnie przeprowadzenia kontroli technicznych oraz inspekcji czy problem może wystąpić w konkretnym egzemplarzu. Dokładny opis problemu znalazł się w oficjalnym raporcie NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration).

Jeśli specjaliści uznają, że istnieje ryzyko awarii, dokonają niezwłocznej wymiany wadliwego akumulatora. Choć to niezwykle kosztowny proces, zostanie on wykonany na koszt producenta. Bezpieczeństwo użytkowników jest w końcu kluczowe.

Problem nie zniknął. Porsche zgłaszało go już rok temu

Z oficjalnych ustaleń dowiadujemy się, że Porsche dowiedziało się o nieprawidłowościach w tym elemencie auta już zeszłym roku. Zaktualizowano wówczas etap produkcji oraz podjęto wszelkie starania, aby odpowiednio uszczelnić instalację litowo-jonową. Mimo to część właścicieli aut wciąż była wzywana do stawienia się swoimi pojazdami w serwisie. Pomimo wymiany uszczelniacza na Teroson, nie zdawał on jednak "egzaminu" do końca, więc decydowano się na wymianę całej baterii. Źródło: static.nhtsa.gov, all_electric, Twitter

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.