Do świata motoryzacji powraca Fiat Seicento. Włosi wskrzesili świetnie rozpoznawalny w Europie model auta, ale tym razem nadali mu numeryczną nazwę 600. Produkcja seryjna crossovera pozycjonowanego w segmencie B-SUV została zlokalizowana w Tychach, gdzie kiedyś powstawał o klasę mniejszy poprzednik. Crossover oparty o zmodernizowaną platformę e-CMP (powstają na niej elektryczne Peugeoty, Citroeny i Ople, a teraz również budowany będzie Fiat) jest krewniakiem Jeepa Avengera budowanego również w śląskiej fabryce. Więcej o nowych samochodach przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl.
Fiat 600e to model dedykowany głównie kierowcom poruszającym się po mieście oraz w okolicach miast. Do napędu służy silnik o mocy 115 kW (156 KM) i 260 Nm, który został połączony z 1-stopniową przekładnią i akumulatorem o pojemności 54 kWh brutto (51 kWh netto) działającym pod napięciem 400 V. Pakiet akumulatorów składa się z 17 modułów i 102 ogniw litowo-jonowych. To dokładnie ta sama układanka, co w elektrycznym Avengerze.
Auto legitymuje się zasięgiem wynoszącym ponad 600 km w cyklu miejskim lub ponad 400 km w cyklu mieszanym (według normy pomiarowej WLTP). Pokładowa ładowarka ma moc 11 kW AC, a gniazdo do podłączenia wozu do urządzeń zewnętrznych to Combo 2 (CCS2). Układ ładowania obsługuje moc do 100 kW. Ładując akumulator prądem stałym można w ciągu 24 minut uzupełnić energię od 20 do 80 proc. Ładując prądem zmiennym o mocy 11 kW na publicznej stacji, uzupełnianie energii od 0 proc. do 100 proc. potrwa poniżej 6 godzin.
Zakład w Tychach rozpoczął działalność w 1975 roku, jako producent samochodów marki Fiat. Od momentu uruchomienia produkcji do grudnia 2022 roku z tyskich zakładów wyjechało 10.8 mln samochodów. Obecnie prowadzona jest tam produkcja w systemie trzyzmianowym, a zatrudnienie w tyskich zakładach znajduje ponad 2000 osób. W portfolio produkcyjnym fabryki znajdują się modele nagrodzone europejskim tytułem European Car of the Year, do których należą: Jeep Avenger w 2023 roku, Fiat 500 w 2008 roku i Fiat Panda w 2004 roku.