Citroen e-C4 i e-C4 X teraz z mocniejszym silnikiem i większą baterią

Francuzi zmodernizowali dwa elektryczne modele samochodów. Citroen e-C4 i e-C4 X to teraz auta napędzane przez nowy silnik elektryczny o mocy 115 kW (156 KM), który czerpie energię z większego akumulatora o pojemności 54 kWh, mającego przełożenie na zasięg zwiększony do 420 km w cyklu WLTP.

Citroen e-C4 (wyżej zawieszony nad ziemią hatchback) oraz Citroen e-C4 X (sedan o wyglądzie crossovera) to auta, które od momentu premiery widniały w ofercie z napędem o mocy 100 kW (136 KM) i akumulatorem 50 kW (zasięg do 360 km). Teraz, wzorem aktualizacji prowadzonych w innych markach koncernu Stellantis, fantazyjnie zaprojektowane osobówki mają nowy hybrydowy synchroniczny silnik elektryczny (HSM), który zastąpił synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi. Auta po poprawkach legitymują się mocą 115 kW (156 KM) i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Kompakty z nowym, wysokowydajnym układem napędowym, mają zapewnić większą wszechstronność i wpłynąć na poprawę wygody użytkowania. Awangardowe Citroeny teraz potrafią przejechać do 420 km zgodnie z cyklem WLTP. Wzrost zasięgu o prawie 17 procent w porównaniu z pierwszą generacją napędu, opiera się na połączeniu nowego akumulatora o pojemności 54 kWh (o 4 kWh więcej) z bardziej wydajnym silnikiem. Średnie zużycie energii wynosi 12 kW/h. W warunkach ruchu miejskiego przy temperaturach zbliżonych do 0°C zasięg wzrósł o 30 kilometrów. Więcej o samochodach elektrycznych piszemy na stronie głównej Gazeta.pl.

Akumulator z płynną regulacją termiczną ma inną chemię i składa się ze 102 ogniw i 17 modułów. Zamiast 60 proc. niklu, 20 proc manganu i 20 proc kobaltu, ten wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy ma wyższy stosunek niklu (80 proc niklu, 10 proc manganu i 10 proc kobaltu), co skutkuje lepszą gęstością energii i dłuższą żywotnością baterii.

Obsługiwana maksymalna moc ładowania to 100 kW

Dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych, które pasują do wszystkich zastosowań i wszystkich rozwiązań ładowania: jednofazowa ładowarka 7,4 kW w standardzie i opcjonalnie trójfazowa ładowarka 11 kW. Ponadto e-C4 i e-C4 X są kompatybilne z szybkim ładowaniem: za pomocą stacji publicznej o mocy 100 kW akumulator można naładować od 20 proc. do 80 proc. w mniej niż 30 minut. W materiale wykorzystane zdjęcia producenta.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.