BMW i7 M70 xDrive to teraz najmocniejszy elektryczny model niemieckiej marki

BMW M prezentuje elektryczny usportowiony samochód będący topowym wariantem nowego BMW serii 7. Pojazd ten nosi nazwę BMW i7 M70 xDrive i jest najmocniejszym modelem z napędem elektrycznym w całym portfolio BMW Group.

BMW i7 M70 xDrive zostanie wprowadzenie na światowe rynki w drugiej połowie 2023 r. Ta luksusowa limuzyna jest już trzecim usportowionym modelem z napędem elektrycznym i kolejnym kamieniem milowym BMW M GmbH na drodze do transformacji w kierunku elektromobilności. Auto jest wyposażone w wysoce zintegrowane jednostki napędowe na przedniej i tylnej osi, w których silnik elektryczny, elektronika mocy i przekładnia są umieszczone w bardzo kompaktowej wspólnej obudowie.

Łączna maksymalna moc systemowa wynosi 485 kW (660 KM). Silnik na tylnej osi generuje maksymalną moc 360 kW (489 KM). Precyzyjnie kontrolowana interakcja z silnikiem elektrycznym o mocy 190 kW (258 KM) na przedniej osi tworzy elektryczny napęd na wszystkie koła z systemowym momentem obrotowym wynoszącym 1015 Nm w trybie Sport i aż 1100 Nm z włączoną funkcją M Launch Control i M Sport Boost. 

Napęd BMW i7 M70 xDrive oferuje niesamowitą elastyczność i niespotykane w segmencie wrażenia z jazdy. Topowy model i7 M70 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 s, co czyni go najszybszym samochodem BMW z napędem elektrycznym. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h.

 

Zdolność do pokonywania dużych odległości

Pojemność energetyczna umieszczonego w podłodze akumulatora wysokonapięciowego wynosząca 101,7 kWh umożliwia osiągnięcie zasięgu od 488 do 560 km. Nowa funkcja MAX RANGE pozwala zwiększyć zasięg o około 15 do 25 proc. poprzez odpowiednie ograniczanie mocy napędu i prędkości maksymalnej oraz redukcję funkcji komfortowych.

Zaawansowane oprogramowanie Combined Charging Unit optymalizuje wydajność i szybkości ładowania akumulatora wysokonapięciowego standardowo z mocą do 22 kW przy ładowaniu AC i do 195 kW przy ładowaniu DC. Pozwala to na zwiększenie zasięgu nawet o 170 km w ciągu 10 minut na stacji ładowania o dużej mocy.

Układ jezdny M optymalizujący dynamikę i komfort

Standardowy układ jezdny nowego BMW i7 M70 xDrive obejmuje adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne obu osi z automatyczną regulacją poziomu zawieszenia oraz elektronicznie sterowane amortyzatory, których reakcja jest optymalizowana przez układ hydrauliczny M.

Standardowe wyposażenie zawiera także zintegrowany aktywny układ kierowniczy oraz pakiet Executive Drive Pro z aktywną stabilizacją przechyłów bocznych i funkcją aktywnego komfortu toczenia. Całość uzupełnia sportowy układ hamulcowy M oraz 21-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich.

Do najważniejszych elementów, które przyczyniają się do progresywnego luksusowego charakteru oraz zapewniają komfort podczas długich podróży, należy panel interakcji BMW w kokpicie i Executive Lounge ze zoptymalizowaną funkcją odchylania tylnych siedzeń. Niezwykły ekran kinowy BMW i system nagłośnienia Surround marki Bowers & Wilkins zapewniają na tylnych miejscach wrażenia jak w ekskluzywnym prywatnym kinie na kołach. Zaawansowane systemy automatyzacji jazdy i parkowania optymalizują komfort i bezpieczeństwo. Na przykład asystent parkowania i manewrowania może być teraz sterowany również za pośrednictwem aplikacji My BMW. Więcej wiadomości na temat motoryzacji znajdziesz na Gazeta.plW materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

BMW i7 M70 xDriveBMW i7 M70 xDrive Fot. BMW

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.