BMW i7 M70 xDrive zostanie wprowadzenie na światowe rynki w drugiej połowie 2023 r. Ta luksusowa limuzyna jest już trzecim usportowionym modelem z napędem elektrycznym i kolejnym kamieniem milowym BMW M GmbH na drodze do transformacji w kierunku elektromobilności. Auto jest wyposażone w wysoce zintegrowane jednostki napędowe na przedniej i tylnej osi, w których silnik elektryczny, elektronika mocy i przekładnia są umieszczone w bardzo kompaktowej wspólnej obudowie.
Łączna maksymalna moc systemowa wynosi 485 kW (660 KM). Silnik na tylnej osi generuje maksymalną moc 360 kW (489 KM). Precyzyjnie kontrolowana interakcja z silnikiem elektrycznym o mocy 190 kW (258 KM) na przedniej osi tworzy elektryczny napęd na wszystkie koła z systemowym momentem obrotowym wynoszącym 1015 Nm w trybie Sport i aż 1100 Nm z włączoną funkcją M Launch Control i M Sport Boost.
Napęd BMW i7 M70 xDrive oferuje niesamowitą elastyczność i niespotykane w segmencie wrażenia z jazdy. Topowy model i7 M70 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 s, co czyni go najszybszym samochodem BMW z napędem elektrycznym. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h.
Pojemność energetyczna umieszczonego w podłodze akumulatora wysokonapięciowego wynosząca 101,7 kWh umożliwia osiągnięcie zasięgu od 488 do 560 km. Nowa funkcja MAX RANGE pozwala zwiększyć zasięg o około 15 do 25 proc. poprzez odpowiednie ograniczanie mocy napędu i prędkości maksymalnej oraz redukcję funkcji komfortowych.
Zaawansowane oprogramowanie Combined Charging Unit optymalizuje wydajność i szybkości ładowania akumulatora wysokonapięciowego standardowo z mocą do 22 kW przy ładowaniu AC i do 195 kW przy ładowaniu DC. Pozwala to na zwiększenie zasięgu nawet o 170 km w ciągu 10 minut na stacji ładowania o dużej mocy.
Standardowy układ jezdny nowego BMW i7 M70 xDrive obejmuje adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne obu osi z automatyczną regulacją poziomu zawieszenia oraz elektronicznie sterowane amortyzatory, których reakcja jest optymalizowana przez układ hydrauliczny M.
Standardowe wyposażenie zawiera także zintegrowany aktywny układ kierowniczy oraz pakiet Executive Drive Pro z aktywną stabilizacją przechyłów bocznych i funkcją aktywnego komfortu toczenia. Całość uzupełnia sportowy układ hamulcowy M oraz 21-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich.
Do najważniejszych elementów, które przyczyniają się do progresywnego luksusowego charakteru oraz zapewniają komfort podczas długich podróży, należy panel interakcji BMW w kokpicie i Executive Lounge ze zoptymalizowaną funkcją odchylania tylnych siedzeń. Niezwykły ekran kinowy BMW i system nagłośnienia Surround marki Bowers & Wilkins zapewniają na tylnych miejscach wrażenia jak w ekskluzywnym prywatnym kinie na kołach. Zaawansowane systemy automatyzacji jazdy i parkowania optymalizują komfort i bezpieczeństwo. Na przykład asystent parkowania i manewrowania może być teraz sterowany również za pośrednictwem aplikacji My BMW. Więcej wiadomości na temat motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.