Tak wygląda BMW XM Label Red. Mamy sporo zdjęć. Ten SUV ma 748 KM i 1000 Nm

BMW XM to okręt flagowy sportowej dywizji BMW. Wersja Label Red to najbardziej imponujące wydanie tego i tak potężnego SUV-a.

BMW XM to druga samodzielna eMka w historii

BMW XM już niedługo pojawi się na naszych ulicach. Zaprezentowany w zeszłym roku SUV powstał z okazji 50 lat BMW M. To drugi samodzielny projekt sportowej dywizji. Pierwszym modelem zaprojektowanym samodzielnie przez BMW M był kultowy model M1 z 1978 roku. Przez następne lata sportowe wydania bawarskich modeli bazowały na produkcyjnych wersjach. Nazwa XM nie jest dziełem przypadku. Z jednej strony jest to SUV z serii X, a z drugiej skrywa DNA sportowej dywizji M. BMW nie daje nam o nim zapomnieć. Całkiem niedawno głośno było o akcji promocyjnej z Naomi Campbell, a teraz pokazano zdjęcia wersji Label Red.

BMW XM Label Red na zdjęciach

BMW XM Label Red oficjalnie zadebiutuje w tym miesiącu podczas Salonu Samochodowego w Szanghaju. To właśnie Chiny, a także USA i Bliski Wschód będą najważniejszymi rynkami dla XM. Bogacze będą mogli zamawiać auto już od 28 kwietnia 2023 r. i muszą się przygotować na potężny wydatek. Label Red nie ma jeszcze w polskim konfiguratorze, ceny poznamy w najbliższym czasie, ale wiemy, ile kosztuje "zwykłe XM". Bez żadnych dodatkowych opcji cena to 935 000 zł.

BMW XM Label Red na drodze będzie bardzo łatwo rozpoznać, dzięki pasowi akcentowemu w metalizowanym kolorze czerwieni Toronto. Na życzenie dostępny jest również wariant czarny. Kolor czerwony zastosowano również na oznaczeniach modelu, a także na obręczach kół. Obramowania atrapy chłodnicy BMW M i elementy dyfuzora wykonane są w błyszczącym kolorze czarnym. Zapraszamy do naszej galerii, gdzie znajdziecie sporo zdjęć nowego super SUV-a. Część wkleimy także w tekst.

Zobacz wideo Są takie samochody, które przyspieszają bicie serca. Testujemy BMW M3 [autopromocja]

BMW XM Label Red - moc

BMW XM ma pod maską specjalnie zaprojektowany napęd M Hybrid, który oferuje łączną moc 653 KM wytwarzaną przez silnik spalinowy i elektryczny. Benzynowym sercem układu jest nowy silnik V8 wspomagany przez technologię M TwinPower Turbo. Jednostka o pojemności 4,4 litra ma kilka usprawnień, które pozwoliły wydobyć z konstrukcji jeszcze większą moc przy zachowaniu umiarkowanego apetytu na paliwo. Do pierwszej setki przyspiesza w 4,3 sekundy.

W BMW XM Label Red te parametry znacznie podkręcono. Moc podniesiono o 95 KM do aż 748 KM. Systemowy moment obrotowy został zwiększony o 200 Nm i osiąga teraz maksymalną wartość 1000 Nm. Moc przenoszona jest na drogę za pośrednictwem napędu na wszystkie koła M xDrive. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje nowemu BMW XM Label Red jedynie 3,8 s. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. W połączeniu z opcjonalnym pakietem M Driver prędkość ograniczona jest do 290 km/h.

BMW XM Label RedBMW XM Label Red fot. BMW

BMW XM Label RedBMW XM Label Red fot. BMW

BMW XM Label RedBMW XM Label Red fot. BMW

BMW XM Label RedBMW XM Label Red fot. BMW

BMW XM Label RedBMW XM Label Red fot. BMW

BMW XM Label Red - zasięg na prądzie

Nowy SUV dywizji M jest pełnoprawną hybrydą typu plug-in i podczas codziennej jazdy może w ogóle nie włączać V-ósemki. Akumulator o pojemności 25,7 kWh w połączeniu z wysoką sprawnością silnika elektrycznego i inteligentnym zarządzaniem energią można osiągnąć zasięg elektryczny od 75 do 83 kilometrów według WLTP. Prędkość maksymalna w trybie elektrycznym to 140 km/h, a szybkie ładowanie prądem stałym o mocy do 7,4 kW pozwala naładować BMW XM Label Red w 4,25 godziny.

Na koniec zostawiliśmy ciekawostkę, o której już mogliście słyszeć w przypadku zelektryfikowanych BMW. Kierowcy nawet w trybie EV towarzyszy ciekawe brzmienie dzięki funkcji BMW IconicSounds Electric stworzonej w ramach współpracy BMW Group z kompozytorem muzyki filmowej Hansem Zimmerem.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.