W najnowszym komunikacie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych podsumowuje, że w 2022 r. uruchomionych zostało dziewięć stacji ładowania pojazdów elektrycznych na MOP. To cztery stacje na A1 (MOP-y Ludwinowo Północ, Ludwinowo Południe, Wieszowa Północ i Wieszowa Południe), trzy na A2 (MOP-y Niesułków, Kozanki i Zaborów) oraz dwie na S7 (Lutek i Majdany Wielkie). Stacje zostały wyposażone łącznie w 20 punktów ładowania. Na MOP Niesułków ładowarki mają moc 350 kW. Plany na ten rok są znacznie większe. Przy drogach szybkiego ruchu ma powstać 38 nowych stacji ładowania, w których będzie łącznie 82 punkty ładowania.
GDDKiA zapewnia, że cztery z nich zostaną udostępnione kierowcom jeszcze w tym miesiącu. Naładować samochód elektryczny będzie można na S3, na MOP-ach Marwice Wschód oraz Marwice Zachód. Nowe ładowarki zaczną działać także na autostradzie A1: MOP Głowno Wschód i Głowno Zachód.
GDDKiA podaje, że na ten rok zaplanowano postępowania na dzierżawę 36 MOP, w których są zawarte informacje o budowie stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Dwanaście z nich już jest rozpoczętych. Kolejne przetargi na stacje ładowania na MOP są na etapie przygotowania. Dyrekcja podkreśla też, że niezależnie od stacji ładowania na MOP o funkcji podstawowej, sieć punktów ładowania jest rozwijana również przez koncerny paliwowe, które dzierżawią MOP o funkcjach komercyjnych.
Infrastruktura stacji ładowania samochodów elektrycznych rozwija się w Polsce konsekwentnie i dynamicznie. Z najnowszego licznika elektromobilności (stan na luty 2023 r.) na stronie PSPA możemy wyczytać, że w Polsce jest 2680 stacji ładowania (AC: 1873 i DC: 807) na 66 685 samochodów z wtyczką (w tym 32 783 elektryków). Pokrycie dróg szybkiego ruchu stacjami jest kluczowe, ponieważ wyeliminuje największą wadę samochodów elektrycznych - niski zasięg przy wysokich prędkościach.