#1 - czyli seryjnie produkowany prototyp. Crossover Smarta ma 272 KM i napęd na tył

Smart nie chce być już znany tylko z małych samochodów. Postanowił rozpocząć nowy rozdział w historii marki i prezentuje elektrycznego crossovera. Będzie nowoczesny i całkiem szybki.

Samochody marki Smart zawsze kojarzyły się z malutkimi, miejskimi autami, które zaparkują tam, gdzie inne nie będą w stanie. Najwyższy czas zmienić swoje skojarzenia, bo marka Smart właśnie rozpoczyna nowy rozdział. Na jego pierwszej stronie zapisuje się nowy crossover, nazwany właśnie "#1".

Więcej informacji na temat premier motoryzacyjnych znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

Od 2019 roku, Smart nie należy już tylko do Mercedesa. Właścicielem połowy udziałów od tamtej pory jest chiński koncern Geely. To właśnie on udostępnił platformę o nazwie SEA dla przełomowego modelu, którego wymiary prezentują się następująco:

  • długość: 4,27 m,
  • szerokość: 1,82 m,
  • wysokość: 1,64 m.

Smart #1Smart #1 fot. materiały prasowe Smart

To stawia nowego #1 w segmencie crossoverów B. Obok takich aut jak Toyota Yaris Cross, Ford Puma czy Nissan Juke. Jak przystało jednak na auto elektryczne - ma on dość spory rozstaw osi jak na ten segment - 2,75 m. Bagażnik może mieć od 323 do 411 l pojemności. Z czego wynika ta rozbieżność? Z przesuwanej tylnej kanapy, która może zmienić swoje położenie nawet o 13 cm.

Smart #1Smart #1 fot. materiały prasowe Smart

Nowy Smart #1 - napęd elektryczny

Duża moc w małym aucie i napęd na tylne koła - czyli coś, co sprawi sporo frajdy fanom żwawej i dynamicznej jazdy. Napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 272 KM i momencie obrotowym 343 Nm #1 nie będzie musiał wstydzić się swoich osiągów. Baterie o pojemności 66 kWh zapewniają wg. producenta 440 km zasięgu. Przy użyciu ładowarki o mocy 150 kW naładujecie je do 80 proc. w 30 minut.

Smart #1Smart #1 fot. materiały prasowe Smart


Nazwałem nowego Smarta "seryjnie produkowanym prototypem", bo ten zaprezentowany na ostatnich materiałach prasowych, niewiele zmienił się od pokazanego wcześniej prototypu. Minimalistyczny i futurystyczny design zasługuje na słowa uznania. Projektantom udało się stworzyć auto nowoczesne, ale niebędące jednocześnie dziwacznym.

Smart #1Smart #1 fot. materiały prasowe Smart

Zobacz wideo Aston Martin z pierwszym SUV-em. Wyjątkowe auto i wyjątkowy gość programu

Co znajdziemy we wnętrzu?

Dość minimalistyczny wirtualny kokpit oraz dla kontrastu, sporych rozmiarów tablet umieszczony centralnie. Wiele elementów wnętrza może przywodzić na myśl elektryczne modele mercedesa. Tym, którzy lubią coś zmieniać w swoim otoczeniu, może przypaść do gustu ambientowe oświetlenie wnętrza z 64 kolorami do wyboru. W aucie nie zabraknie światła także ze względu na panoramiczny dach.

Smart #1Smart #1 fot. materiały prasowe Smart

Smart #1Smart #1 fot. materiały prasowe Smart


Nowy Smart #1 ma zadebiutować na rynku jeszcze pod koniec tego roku. Nie znamy jeszcze także jego cen, dokładnych osiągów ani pełnej specyfikacji. Można jednak podejrzewać, że Smart nie będzie najtańszą propozycją w segmencie.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.