LeBron James prezentuje nowego GMC Hummera EV. Koszykarz zdradza tajniki elektrycznego SUV-a [WIDEO]
Wyjątkowo utalentowany zawodnik Los Angeles Lakers zdobył tytuł najbardziej wartościowego gracza ligi NBA aż czterokrotnie. Tyle samo razy został uznany za MVP finałów amerykańskiej koszykarskiej ligi zawodowej. Teraz do listy swoich sukcesów może dopisać kontrakt z General Motors.
LeBron James już jeździ elektrycznym GMC Hummerem EV, mimo że spadkobierca legendy wojskowego pojazdu HMMWV jeszcze nie trafił do sprzedaży. Pierwowzór zwany przez Amerykanów pieszczotliwie "Humvee" był militarnym pustynnym łazikiem. Nowy Hummer jest drogowym elektrycznym SUV-em, ale oba pojazdy mają sporo wspólnego.
GMC Hummer EV jest dużym samochodem. Między innymi dlatego pasuje do mającego 206 cm wzrostu LeBrona Jamesa. Sportowiec mieści się za kierownicą elektrycznego pikapa bez problemu. Wcale nie musi w tym celu wyjmować okien dachowych, ale robi to mimo to.
Dzięki takiemu zabiegowi nowy Hummer zmienia się w pojazd z otwartym nadwoziem. Można w nim usunąć całkowicie zarówno dachowy panel z przodu, jak i dwa mniejsze nad pasażerami tylnej kanapy. Nowy Hummer ma również pozbawione okiennych ramek drzwi z przodu oraz z tyłu.
LeBron James i Hummer EV pasują do siebie - obaj są wielcy
Czego jeszcze możemy się dowiedzieć o elektrycznym aucie od "Króla Jamesa" i "Wybrańca"? Między innymi takie pseudonimy nosi LeBron Raymone James. Trzykrotny mistrz NBA dostał w użytkowanie ekskluzywną wersję Hummera EV z pierwszej produkcyjnej serii Edition 1. Amerykanin docenia biały perłowy lakier swojego egzemplarza oraz koła o średnicy 36 cali (obręcze 22 cale).
Koszykarz prezentuje wielkie ekrany we wnętrzu samochodu, przypomina o tym, że potrafi przyspieszyć od 0 do 96 km/h (60 mil/h) w zaledwie trzy sekundy, a dzięki skrętnym wszystkim kołom także poruszać się bokiem na wzór kraba.
Obiecuje, że będzie można go często spotkać za kierownicą GMC Hummera EV zarówno w miejscu zamieszkania w Akron, jak w okolicy "pracy", czyli centrum Los Angeles i na obwodnicy miasta Pacific Coast Highway.
GMC HUMMER EV fot. GM
GMC Hummer EV Edition 1 LeBrona Jamesa to topowy model z trzema silnikami osiągającymi moc 1000 KM i ekstremalnym pakietem off-road. Został skonstruowany na nowej platformie koncernu General Motors nazwanej Ultium. Jest bardzo uniwersalna, bo może służyć za bazę dla aut elektrycznych o różnych osiągach, rozmiarach i cenach.
Dystans możliwy do przejechania elektrycznym Hummerem EV bez ładowania wynosi ponad 560 km (350 mil), a maksymalna moc zasilania prądem to aż 350 kW, co pozwala na "odzyskanie" 160 km zasięgu (100 mil) w zaledwie dziesięć minut.
General Motors nazywa swojego elektrycznego pikapa pierwszym autem nowej kategorii "supetruck". GMC Hummer EV Edition 1 kosztuje w USA ponad 112 tys. dolarów. Egzemplarz koszykarza pochodzi z przedprodukcyjnej serii. Zwyczajni klienci będą mogli odebrać swoje samochody dopiero jesienią 2021 roku, ale już mogą je rezerwować u dealerów General Motors.
-
Duży i wygodny samochód, idealny na długie wyprawy. Sprawdzamy ofertę Forda Mondeo
-
Najgorsze silniki Diesla. Omijaj je szerokim łukiem. Lista kilkunastu pułapek
-
Sprawdzamy nową ofertę Toyoty. Popularne modele teraz w dobrej cenie
-
Podpisano umowę na budowę A18. Za dwa lata pojedziemy nową autostradą
-
Krym. Przytomność umysłu i szybka reakcja pozwoliły uniknąć zderzenia z BMW X6 [WIDEO]
- Ograniczenia prędkości w Polsce. Od czerwca jedna ważna zmiana. Co jeszcze warto wiedzieć?
- Bazowe Porsche Taycan przyjechało do Polski. Ma napęd na tył i niską cenę
- Uwaga, kierowcy, na A2 czekają was utrudnienia. Nastał czas remontów
- Już ponad 40 proc. nowych samochodów w Polsce to SUV-y. Będzie ich jeszcze więcej
- Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid już w Polsce. Kosztuje 233 900 zł i zaskakuje wyposażeniem
Forum
- Jechałem nowyn Sandero pytajcie :) (10)
- OT - zadania dla Bidena (15)
- Miernota komputerowa pyta specjalistow (42)
- Przekroczyłem 24 pkt., egzamin praktyczny zdany (25)
- Pieszy "KRÓLEM" i nie tylko... Już od czerwca 2021 (60)
- OT - Wentylacja mechaniczna z rekuperacją - warto? (20)
- Ofensywa antykuligowa (18)
- szybkość ładowania sam. el. nie jest już problemem (9)
- Ford ma problem (8)
- OT - nie miałem racji w sprawie 15latka (54)