Skoda Enyaq iV to pierwszy produkcyjny model tej marki oparty na modułowej platformie dla pojazdów elektrycznych MEB Grupy Volkswagen. Korzystają z niej m.in. ID.3 oraz ID.4. Enyaq ma 4 648 mm długości, 1 877 mm szerokości oraz 1 618 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2 765 mm, a pojemność bagażnika to 585 l.
Model podstawowy to Enyaq iV 50 o pojemności akumulatora litowo-jonowego 55 kWh. Montowany z tyłu silnik elektryczny ma moc 150 KM i zasięg do 340 km (wg WLTP). Środkową propozycją jest wersja oznaczona liczbą 60. Tu mamy do dyspozycji motor elektryczny o mocy 180 KM, a bateria o pojemności 62 kWh pozwoli przejechać około 390 kilometrów. Wyższa wersja to Enyaq iV 80 - kierowca będzie miał do dyspozycji 200-konny silnik, a w pełni naładowana bateria 82 kWh pozwoli przejechać do 500 km.
Do cennika Skody Enyaq iV dotarł portal elektrowoz.pl. W Polsce na razie nie będzie dostępna bazowa i najtańsza wersja Enyaq iV 50. Pośrednia odmiana 60 z akumulatorem o pojemności 62 kWh, mocy 179 KM i deklarowanym zasięgiem na poziomie 412 km została wyceniona na 182 300 zł. Wyposażeniem standardowym jest:
204-konna Skoda Enyaq iV 80 dzięki większemu akumulatorowi (82 kWh) wg WLTP przejedzie ponad 500 km na jednym ładowaniu. Kosztuje 211 700 zł, a powyższe wyposażenie poszerza m.in. o:
Bardzo trudno zestawić powyższe ceny z jakimkolwiek innym samochodem na rynku. Skoda Enyaq iV wraz z bratnim Volkswagenem ID.4 są pionierami w tym segmencie samochodów. Przykładowo Kia e-Niro (177 900 zł) jest jednak samochodem wyraźnie mniejszym. Większość oferowanych przez marki popularne elektrycznych SUV-ów to propozycje typowo miejskie, np. Hyundai Kona czy Peugeot 2008. Volkswagen ID.4 w wersji 1ST kosztuje 202 390 zł, a 1ST MAX - 243 990 zł. Premierowa wersja ID.4 ma 204 KM i akumulator o pojemności 77 kWh. A jak wypada Skoda na tle Tesli? Model 3 Standard Range startuje w Polsce od 199 900 zł.