Nowe Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro ma w sumie 367 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na układ hybrydowy składają się dwa silniki: benzynowe 2.0 TFSI o mocy 252 KM oraz 143-konny elektryczny. Motor elektryczny oraz sprzęgło zintegrowane są z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów S tronic, która do przeniesienia momentu obrotowego do napędu quattro wykorzystuje technikę ultra. Najważniejsze liczby A6 Avant 55 TFSI e quattro:
Napęd hybrydowy próbuje jak najczęściej korzystać z trybu elektrycznego, żeby jak najbardziej obniżyć zużycie i emisję. Kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy: „EV” dla jazdy całkowicie elektrycznej, „Hybrid” dla efektywnego połączenia obu typów napędów i „Hold” w celu oszczędzania energii elektrycznej dostępnej w danym momencie.
W momencie pisania tego tekstu (30 kwietnia) w polskim cenniku hybrydowe A6 jeszcze się nie pojawiło. Trochę słabsza wersja 55 TFSI (trzylitrowa benzyna o mocy 340 KM) w kombi kosztuje wyjściowo 322 400 zł.