Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro. Do oferty dołącza hybrydowe kombi

Wersja 55 TFSI e quattro to mocna, ładowana z gniazdka hybryda. Właśnie zaprezentowano Audi A6 Avant w takiej odmianie.

Nowe Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro ma w sumie 367 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na układ hybrydowy składają się dwa silniki: benzynowe 2.0 TFSI o mocy 252 KM oraz 143-konny elektryczny. Motor elektryczny oraz sprzęgło zintegrowane są z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów S tronic, która do przeniesienia momentu obrotowego do napędu quattro wykorzystuje technikę ultra. Najważniejsze liczby A6 Avant 55 TFSI e quattro:

  • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h - 5,7 sekundy.
  • Prędkość maksymalna - 250 km/h.
  • Prędkość maksymalna w trybie elektrycznym - 135 km/h.
  • Zasięg w trybie EV - 51 km.
  • Średnie zużycie paliwa - od 1,9 do 2,1 l/100 km przy emisji CO2 na poziomie 44-48 g/km. I zasięg na silniku elektryczny, i spalanie zmierzono oczywiście zgodnie z normą WLTP.
  • Litowo-jonowa bateria ma 14,1 kWh pojemności.
  • Umieszczono ją z tyłu samochodu, wpłynęła więc na pojemność bagażnika. W hybrydowym A6 Avant to 405 litrów. Spalinowa odmiana pomieści 565 l.

Napęd hybrydowy próbuje jak najczęściej korzystać z trybu elektrycznego, żeby jak najbardziej obniżyć zużycie i emisję. Kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy: „EV” dla jazdy całkowicie elektrycznej, „Hybrid” dla efektywnego połączenia obu typów napędów i „Hold” w celu oszczędzania energii elektrycznej dostępnej w danym momencie.

W momencie pisania tego tekstu (30 kwietnia) w polskim cenniku hybrydowe A6 jeszcze się nie pojawiło. Trochę słabsza wersja 55 TFSI (trzylitrowa benzyna o mocy 340 KM) w kombi kosztuje wyjściowo 322 400 zł.

Zobacz wideo W Studiu Biznes potężny SUV o wadze 2,3 tony. Sprawdzamy jego możliwości na drodze