Jeszcze wczoraj narzekaliśmy, że nie mamy dla was konkretnych danych technicznych, ale Włosi juz to naprawili. Do tej pory wiedzieliśmy tylko, że nowy Fiat 500e naprawdę ma być nowy i oparto go na niedawno opracowanej dedykowanej samochodom elektrycznym platformie. Nie będzie to więc aktualna pięćsetka z innym napędem, tylko kolejna generacja małego bestsellera. Litera "e" przy nazwie nie jest przypadkiem, bo Fiat 500 będzie dostępny wyłącznie z silnikiem elektrycznym.
Włoskie źródła donoszą, że nowy Fiat 500e lekko urósł - o 60 mm na długość i szerokość oraz o 20 mm zwiększono rozstaw osi.
Nowe informacje podają, że akumulator ma 42 kWh pojemności i pozwala przejechać na jednym ładowaniu 320 km, co zmierzono zgodnie z WLTP. Przy użyciu wallboxa 7,4 kW będzie można Fiata 500e naładować w około sześć godzin. Pięćsetka ma też obsługiwać szybkie ładowanie 85 kW, które pozwoli uzyskać 80 proc. w 35 minut. Możliwe, że z czasem w ofercie pojawią się jeszcze inne odmiany - tańsze o mniejszym zasięgu oraz droższe, które do gniazdka trzeba będzie podłączać rzadziej.
Silnik elektryczny ma mieć 118 KM. Osiągi? 9 sekund do pierwszej setki i 150 km/h prędkości maksymalnej.
320 km zasięgu to znacząca poprawa względem poprzedniej pięćsetki z dopiskiem e, która mogła na pełnych akumulatorach przejechać zaledwie 140 km. W sprzyjających warunkach.
W naszej galerii znajdziecie wszystkie dotąd opublikowane zdjęcia nowego Fiata 500e. Dużo ich nie ma, ale pozwalają poznać auto z każdej strony. I z pewnością uspokoją miłośników sympatycznego fiacika - pięćsetka pozostała pięćsetką. Jedna fotografia pozwala nam także zajrzeć do wnętrza, gdzie zmieniło się bardzo dużo, a pierwsze skrzypce gra duży ekran dotykowy wkomponowany w deskę rozdzielczą. Ciekawym zabiegiem jest ukrycie nawiewów w eleganckim wycięciu.
Co z wersjami spalinowymi? Tych nowy Fiat 500e nie będzie oferował. To jednak nie oznacza, że takiej pięćsetki nie będzie można kupić. Włosi niedawno wprowadzili do sprzedaży aktualnego Fiata 500 z nowym, produkowanym w Polsce silnikiem i układem miękkiej hybrydy. Oszczędniejszy napęd pozwoli spełnić modelowi coraz ostrzejsze normy emisji. Przez parę lat spalinowa pięćsetka ma towarzyszyć zupełnie nowemu Fiatowi 500e.
We Włoszech do sprzedaży nowy Fiat 500e ma wejść już latem tego roku. Pierwsze na rynek trafią pięćsetki z limitowanej do pięciuset sztuk edycji La Prima, którą wyceniono na 37 900 euro, co w złotówkach daje 163 tysiące złoty.
Bazowej ceny zwykłego Fiata 500e jeszcze nie znamy. Media z Półwyspu Apenińskiego są prawie pewne, że będzie to 32 000 euro, czyli około 138 tysięcy złotych.
Na potwierdzenie tych informacji jeszcze czekamy.