Procent oddanych głosów: 0 proc.
Rzadko w takich głosowaniach zdarza się, że któryś samochód nie zdobędzie... ani jednego głosu. Ta niezbyt miła sztuka udała się Audi TT RS w wydaniu roadster. Superszybkie TT nie przekonało Was okrągłymi 400 KM mocy i złamaną barierą 4 sekund do pierwszej setki. Katastrofalny wynik Roadstera to też wynik faktu, że ten model nie jest w Polsce oferowany w oficjalnej sieci sprzedaży. 400-konne TT bez dachu trzeba więc ściągać z zagranicy, co na pewno nie wpływa pozytywnie na popularność auta.
fot. Audi
fot. Audi
Procent oddanych głosów: 3 proc.
Ciut lepiej, choć wciąż bardzo słabo, poradziło sobie TT RS Coupe. Sercem TT RS jest pięciocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2,5 litrów (R5 2.5 TFSI). Jego moc to okrągłe 400 KM i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik współpracuje tylko i wyłącznie z dwusprzęgłową, 7-biegową skrzynią biegów S tronic, a moc przenoszona jest na wszystkie cztery koła (napęd quattro). Osiągi robią wrażenie i bardzo zbliżają Audi TT RS do supersamochodu R8. TT RS w wersji coupe potrzebuje do osiągnięcia pierwszej setki zaledwie 3,7 sekundy! Dla porównania, Audi R8 V10 do osiągnięcia pierwszej setki potrzebuje 3,5 sekundy.
TT RS oferowane jest w Polsce i kosztuje 318 300 złotych.
fot. Audi
fot. Audi
Procent oddanych głosów: 5 proc.
Do gustu nie przypadło Wam także Audi RS3 Limousine. I to pomimo, że pod maską kompaktowego sedana pracuje "najmocniejszy pięciocylindrowiec na rynku", jak zachwala 2.5 TFSI sam producent. Liczby benzynowej jednostki identyczne jak w dwóch poprzednich RS-ach - kierowca dostaje do dyspozycji aż 400 KM mocy. Mocarny sedan z Ingolstadt przyspiesza teraz od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy. Prędkość maksymalna tej wersji to 250 km/h, które w razie potrzeby można podwyższyć do 280 km/h. Fabrycznie montowany system quattro przekazuje napęd na cztery koła poprzez siedmiobiegową skrzynię S-Tronic. Auto zostało naszpikowane elektroniką, która wspomaga właściwości jezdne.
Niestety, Audi nie podało jeszcze polskich cen nowego RS3 Limousine.
fot. Audi
fot. Audi
Procent oddanych głosów: 6 proc.
Tylko procent więcej Waszych głosów zdobył potężny hot-hatch Audi. Pod maską RS3 pracuje 2,5-litrowa, pięciocylindrowa benzyna. Nie dość, że nowy silnik jest lżejszy (o 26 kg), to dostarcza też więcej mocy - dokładnie o 33 KM i 15 Nm. Oznacza to, że kierowca ma do dyspozycji okrągłe 400 KM mocy i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który dostępny jest od 1700 do 5850 obr./min. Standardem w RS3 jest oczywiście napęd quattro oraz 7-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia S tronic. Osiągi niemieckiego hot-hatcha robią wrażenie: 4,1 sekundy do pierwszej setki i 250 km/h prędkości maksymalnej.
Podobnie jak w przypadku bratniego RS3 Limousine, również ceny Sportbacka pozostają tajemnicą. Hot-hatch Audi ma na rynku tak naprawdę tylko jednego konkurenta - Mercedesa-AMG A45, który wraz z nową generacją ma dostać ponad 400-konny silnik. Na szczycie segmentu szykuje nam się więc bardzo ciekawy pojedynek.
fot. Audi
fot. Audi
Procent oddanych głosów: 12%
Na początku tego roku w Genewie zobaczyliśmy zupełnie nowe RS5 Coupe. Czterolitrową V-ósemką, która pracowała pod maską poprzedniej generacji zastępuje zupełnie nowy silnik. To podwójnie doładowane V6 TFSI o pojemności 2,9 litra. Moc pozostaje na tym samym poziomie - 450 KM. Wyraźnie wzrósł jednak maksymalny moment obrotowy - z 430 do 600 Nm. Nowa generacja może się pochwalić także znacznie niższą masą. RS5 Coupe waży teraz 1655 kg, co oznacza pozbycie się 60 zbędnych kilogramów. 2.9 TFSI V6 współpracuje z 8-biegowym automatem tiptronic, który przekazuje moc na wszystkie cztery koła. Napęd to oczywiście słynne quattro.
Nowe Audi RS5 Coupe jest znacznie szybsze od poprzedniej generacji. Do tej pory sprint do pierwszej setki topowej "piątce" zajmował 4,5 sek., w nowym RS5 to zaledwie 3,9 sek. Prędkość maksymalną ograniczono elektroniczne do 250 km/h. Jednak dzięki opcjonalnemu pakietowi Dynamic można ją podkręcić do 280 km/h.
fot. Audi
fot. Audi
Procent oddanych głosów: 19%
Prawie 1/5 Waszych głosów zdobyło Audi RS7 Sportback. Doceniliście go za 4-litrową V-ósemkę o mocy 560 KM, która pozwala rozpędzić to piękne auto do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy. Napęd quattro i 8-biegowy automat to oczywiście standard w topowej odmiane A7. Ile RS7 Sportback kosztuje nad Wisłą? 569 800 zł w podstawowej wersji i 602 200 zł we wzmocnionej, bo aż 605-konnej wersji Performance.
fot. Audi
fot. Audi
Procent oddanych głosów: 55%
Król jest jeden - grubo ponad połowę Waszych głosów zgarnęło Audi RS6 Avant. Tutaj pod maską również pracuje czterolitrowe V8 wspomagane przez dwie turbosprężarki. W zwykłym RS6 wyciśnięto z V-ósemki 560 KM, a w Performance aż 605 KM mocy. Jak szybko duże, rodzinne kombi rozpędza sie do pierwszej setki? Odpowiednio w 3,9 i 3,7 sekundy. Zdjęcia, których tu używamy pochodzą z naszego testu RS-a, który Wam gorąco polecamy: Audi RS6 Avant Performance | Test | Jeden z ostatnich.
Ceny? Na RS6 Avant trzeba przyszykować minimum 544 300 zł. A jeżeli interesuje Was 605 KM, to liczcie się z wydatkiem rzędu 576 800 zł.
Fot. Michał Dek
Fot. Michał Dek