Citroen C4 Aircross (2012) to francuska interpretacja Mitsubishi ASX. Nadwozie zostało zmienione pod względem wyglądu, jednak wnętrze jest niemal identyczne, co w pierwowzorze. Zaletą jest włączenie do oferty silnika 1.6 HDI niedostępnego w Mitsubishi.
Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):
kombi 5-drz. (4,34 x 1,80 x 1,63 m; 416/1193 l)
Silniki benzynowe:
1.6 (117 KM), M5
Silniki wysokoprężne:
1.6 e-HDI (114 KM), M6
1.8 e-HDI (150 KM), M6
1.8 e-HDI (150 KM), M6 [4x4]
Wersje wyposażenia:
Seduction
Exclusive
Euro NCAP:
2011: 5 gw. (86%, 78%, 60%, 71%) - wyniki dla Mitsubishi ASX
Ceny:
82 000 zł - 117 000 zł (w promocji od 67 500 zł)
Nasze testy:
Citroen C4 Aircross | Test | Chateau Japonaise, Vin de Pruneaux
Naszym zdaniem:
Wersja 4x4 jest w ofercie głównie dla ozdoby, trzon sprzedaży to wersje z przednim napędem. Miłośnicy francuskiej marki mogą czuć się nieswojo w tym modelu, gdyż jakość materiałów odbiega od tego, do czego przyzwyczaił nas Citroen.
Polecamy:
Polecamy francuską specjalność, czyli superoszczędny silnik wysokoprężny 1.6 HDI.
Citroen C4 Aircross
Citroen C4 Aircross
Citroen C4 Aircross
Dacia Duster (2010) to niewątpliwie najbardziej budżetowa propozycja w tym zestawieniu. Cena modelu bazowego utrzymywana jest poniżej 40 tys. zł, co daje doskonały stosunek wartości do ceny. Pod względem rozmiarów Duster nie powala, ale oferuje spore wnętrze.
Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):
kombi 5-drz. (4,32 x 1,82 x 1,62 m; 475/1636 l)
kombi 5-drz. (4,32 x 1,82 x 1,62 m; 408/1570 l) [4x4]
Silniki benzynowe:
1.6 (105 KM), M5
1.6 LPG (105 KM), M5
1.2 Tce (125 KM), M6
1.6 (105 KM), M6 [4x4]
Silniki wysokoprężne:
1.5 dCi (90 KM), M6
1.5 dCi (109 KM), M6
1.5 dCi (109 KM), M6 [4x4]
Wersje wyposażenia:
Duster
Ambiance
Laureate
Prestige
Euro NCAP:
2011: 3 gw. (74%, 78%, 28%, 29%)
Ceny:
39 900 zł - 72 500 zł
Naszym zdaniem:
Łada Niva (opisana w tym zestawieniu) to ekstremalnie proste auto. Jeśli wolicie coś bardziej nowoczesnego, ale wciąż prostego w budowie i naprawie, a do tego dzielnego terenowo, Duster jest dobrym wyborem. Za wersję 4x4 trzeba dać przynajmniej 53 400 zł, ale to i tak niewiele zważywszy jak radzi sobie w terenie.
Polecamy:
Polecamy silnik benzynowy 1.6 łączony z napędem obu osi. Diesel będzie odpowiednim wyborem do samochodu służbowego, ale trzeba mieć na względzie poddawaną w wątpliwość trwałość jednostki 1.5 dCi.
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Ford Kuga drugiej generacji (2012) to europejski hit sprzedaży. Niestety jego dostępność w Polsce i proponowane ceny odstraszają większość zainteresowanych. Szkoda, bo ten kompaktowy SUV Forda ma wiele zalet.
Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):
kombi 5-drz. (4,52 x 1,84 x 1,68 m; 456/1653 l)
Silniki benzynowe:
1.6 EcoBoost (150 KM), M6
1.6 EcoBoost (182 KM), A6 [4x4]
Silniki wysokoprężne:
2.0 TDCI (140 KM), M6
2.0 TDCI (140 KM), M6, A6 [4x4]
2.0 TDCI (163 KM), M6, A6 [4x4]
Wersje wyposażenia:
Trend
Titanium
Titanium Plus
Euro NCAP:
2012: 5 gw. (94%, 86%, 70%, 100%)
Ceny:
101 000 zł - 147 950 zł (w promocji od 91 900 zł)
Nasze testy:
Ford Kuga - test | Pierwsza jazda
Ford Kuga vs. Toyota Rav4 - test | Konfrontacja
Naszym zdaniem:
Kuga zdobyła moje uznanie doskonałymi własnościami jezdnymi. Ford znany jest z dobrego prowadzenia i Kuga nie jest wyjątkiem. Kierowcom o sportowym zacięciu polecamy układ Torque Vectoring czyniący z tego modelu jeden z najlepiej prowadzących się aut w klasie.
Polecamy:
Przede wszystkim zalecamy polowanie na promocje. Po drugie trzeba mieć na względzie, że benzynowy silnik 1.6 EcoBoost potrafi zażądać za oferowaną moc sporych dawek paliwa, pod tym względem Diesel będzie lepszym wyborem.
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Honda CR-V (2011) to klasyka tego segmentu. Obecnie oferowana jest czwarta już generacja tego lubianego SUV-a. Auto przekonuje do siebie m.in. dużym bagażnikiem.
Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):
kombi 5-drz. (4,57 x 1,82 x 1,69 m; 589/1669 l)
Silniki benzynowe:
2.0 i-VTEC (155 KM), M6
2.0 i-VTEC (155 KM), M6, A5 [4x4]
Silniki wysokoprężne:
1.6 i-DTEC (120 KM), M6
2.2 i-DTEC (150 KM), M6
2.2 i-DTEC (150 KM), M6, A5 [4x4]
Wersje wyposażenia:
S
Comfort
Elegance
Lifestyle
Executive
Euro NCAP:
2013: 5 gw. (93%, 74%, 68%, 66%)
Ceny:
97 500 zł - 155 300 zł (w promocji od 90 500 zł)
Nasze testy:
Honda CR-V 1.6 i-DTEC - test | Pierwsza jazda
Naszym zdaniem:
Honda ma doskonałą opinię w zakresie niezawodności, a CR-V dzielnie na nią pracuje. Wśród wad można wymienić dołączany napęd tylnej osi pomagający jedynie na śliskiej nawierzchni, w terenie auto sobie radzi dość słabo.
Polecamy:
Podstawowy Diesel 1.6 jest dość słaby, ale mało pali. Większy obciążony jest wysoką akcyzą i jego zakup może okazać się mało opłacalny. Warto zwrócić uwagę na jednostkę benzynową, która wcale dużo nie pali.
Honda CR-V
Honda CR-V
Honda CR-V
Hyundai ix35 (2009) to zaskakująco ciekawa propozycja. Jest krótszy od swoich głównych konkurentów, ale oferuje ogromny bagażnik i sporą paletę silników. Do tego ceny zaczynają się od rozsądnego poziomu.
Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):
kombi 5-drz. (4,41 x 1,82 x 1,66 m; 591/1436 l)
Silniki benzynowe:
1.6 GDI (135 KM), M6
2.0 GDI (166 KM), M6, A6
2.0 GDI (166 KM), M6, A6 [4x4]
Silniki wysokoprężne:
1.7 CRDI (115 KM), M6
2.0 CRDI (136 KM), M6
2.0 CRDI (136 KM), M6, A6 [4x4]
2.0 CRDI (184 KM), M6, A6 [4x4]
Wersje wyposażenia:
Classic
Comfort
Style
Premium
Euro NCAP:
2010: 5 gw. (90%, 88%, 54%, 71%)
Ceny:
74 900 zł - 136 900 zł (w promocji od 71 400 zł)
Nasze testy:
Hyundai ix35 2.0 CRDi A/T Premium | Test | Niekoniecznie z...
Naszym zdaniem:
Nadwozie ix35 nie daje powodów do narzekań, co innego z podwoziem - układ kierowniczy jest gumowy i nie daje przyjemności z jazdy. Silniki, zwłaszcza benzynowe, są dość ospałe. Zaletą jest pięcioletnia gwarancja.
Polecamy:
Hyundai ix35 nie jest autem sportowym, nawet z mocną benzyną (2.0 GDI). Lepiej zainteresować się silnikami wysokoprężnymi, które przynajmniej są oszczędne (w połączeniu z ręczną skrzynią).
Hyundai ix35
Hyundai ix35
Hyundai ix35
Compass to propozycja Jeepa z 2006 roku. Obecny wygląd zawdzięczamy faceliftingowi z 2013 roku. Mimo dość atrakcyjnego cennika Compass wciąż jest rzadkością na naszych drogach.
Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):
kombi 5-drz. (4,45 x 1,81 x 1,63 m; 328/1269 l)
Silniki benzynowe:
2.0 (156 KM), M5, A6, CVT
Silniki wysokoprężne:
2.2 CRD (163 KM), M6 [4x4]
Wersje wyposażenia:
Sport
North
Limited
Limited Freedom
Euro NCAP:
2012: 2 gw. (61%, 76%, 23%, 43%)
Ceny:
86 900 zł - 136 900 zł (w promocji od 77 341 zł)
Naszym zdaniem:
Compass nie jest rasową terenówką. Napęd obu osi oferowany jest wyłącznie z silnikiem wysokoprężnym w jednej wersji wyposażeniowej.
Polecamy:
Zdecydowanie tańszym wyborem będzie silnik benzynowy, choć jest zachłanny na paliwo. Diesel zaś oferowany jest wyłącznie w najdroższej specyfikacji.
Jeep Compass
Jeep Compass
Jeep Compass
Kia Sportage (2010) to techniczny bliźniak Hyundaia ix35. Różnice widać jednak gołym okiem. Nadwozie Kii ma własny styl, wnętrze jest ciekawsze, a paleta silników, choć podobna, nie jest identyczna.
Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):
kombi 5-drz. (4,44 x 1,86 x 1,64 m; 564/1353 l)
Silniki benzynowe:
1.6 GDI (135 KM), M6
2.0 GDI (166 KM), M6, A6
2.0 GDI (166 KM), M6, A6 [4x4]
Silniki wysokoprężne:
1.7 CRDI (115 KM), M6
2.0 CRDI (136 KM), M6
2.0 CRDI (136 KM), M6 [4x4]
2.0 CRDI (184 KM), M6, A6 [4x4]
Wersje wyposażenia:
S
M
L
XL
Euro NCAP:
2010: 5 gw. (93%, 86%, 49%, 86%)
Ceny:
69 990 zł - 126 490 zł
Nasze testy:
Kia Sportage 2.0 CRDi L 4WD | Test | Mocarz bez apetytu
Naszym zdaniem:
Atrakcyjny cennik i podobający się design to w połączeniu z siedmioletnią gwarancją przepis na sukces. Jedyne zastrzeżenia można mieć do niezbyt czułego układu kierowniczego.
Polecamy:
Podobnie, jak ix35, Sportage nie jest autem sportowym. Silniki benzynowe nie zapewniają powalającej dynamiki, Diesle też niewiele pod tym względem zmieniają, ale są oszczędniejsze.
Kia Sportage
Kia Sportage
Kia Sportage
Mazda CX-5 zadebiutowała w 2012 roku. Skonstruowano ją zgodnie z wytycznymi technologii SkyActiv. Jest na tyle duża, że Mazda zaprzestała sprzedaży większego modelu CX-7.
Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):
kombi 5-drz. (4,56 x 1,84 x 1,71 m; 503/1758 l)
Silniki benzynowe:
2.0 Skyactive-G (165 KM), M6
2.0 Skyactive-G (160 KM), M6, A6 [4x4]
Silniki wysokoprężne:
2.2 Skyactive-D (150 KM), M6, A6
2.2 Skyactive-D (150 KM), M6, A6 [4x4]
Wersje wyposażenia:
SkyGo
SkyMotion
SkyEnergy
SkyPassion
Euro NCAP:
2012: 5 gw. (94%, 87%, 64%, 86%)
Ceny:
87 400 zł - 154 900 zł
Nasze testy:
Mazda CX-5 | Pierwsza jazda | Przełomowy model
Naszym zdaniem:
CX-5 to bardzo udany samochód. Dobrze się prowadzi, ma atrakcyjną stylistykę, ale tylko podstawowa specyfikacja oferowana jest w przystępnej cenie.
Polecamy:
Wszystkie jednostki napędowe są godne polecenia.
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mitsubishi ASX (2010) powstało na platformie Outlandera, ale celuje w klienta potrzebującego mniejszego modelu. Sporą popularność w Polsce zawdzięcza atrakcyjnemu cennikowi.
Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):
kombi 5-drz. (4,30 x 1,77 x 1,62 m; 393/b.d. l)
Silniki benzynowe:
1.6 Mivec (117 KM), M5
Silniki wysokoprężne:
1.8 DID (150 KM), M6 [4x4]
2.2 DID (150 KM), A6 [4x4]
Wersje wyposażenia:
Inform
Invite
Intense
Intense Plus
Euro NCAP:
2011: 5 gw. (86%, 78%, 60%, 71%)
Ceny:
75 300 zł - 129 990 zł (w promocji od 59 900 zł)
Nasze testy:
Mitsubishi ASX - test | Pierwsza jazda
Naszym zdaniem:
Układ kierowniczy nie jest zbyt precyzyjny, a materiały we wnętrzu są raczej przeciętne, ale zawieszenie jest komfortowe, a Diesle dynamiczne i oszczędne.
Polecamy:
Podstawowy silnik benzynowy zapewnia niezbyt imponujące osiągi i zadowoli spokojnych kierowców. Diesle oferują więcej werwy, ale są bardzo drogie.
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi Outlander (2012) to całkiem spore auto, dzięki długiemu nadwoziu opcjonalnie zabierze siedmioro pasażerów. Ciekawostką na naszym rynku jest oferowany od 2014 roku hybrydowy Outlander PHEV (tylko pięcioosobowy).
Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):
kombi 5-drz. (4,65 x 1,80 x 1,68 m; 591/1681 l)
Silniki benzynowe:
2.0 Mivec (150 KM), M5
2.0 Mivec (150 KM), CVT [4x4]
Silniki wysokoprężne:
2.2 DID (150 KM), M6, A6 [4x4]
Napęd kombinowany [PHEV]:
2.0 (121 KM) + silniki elektryczne (2 x 82 KM), przekładnia planetarna [4x4]
Wersje wyposażenia:
Invite
Intense
Intense Plus
Instyle
Euro NCAP:
2011: 5 gw. (86%, 78%, 60%, 71%)
Ceny:
88 990 zł -160 990 zł (w promocji od 76 990 zł)
176 990 - 198 990 zł [PHEV]
Nasze testy:
Mitsubishi Outlander | Pierwsza jazda
Mitsubishi Outlander 2.2 D-ID | Test | Nie na pokaz
Mitsubishi Outlander PHEV | Pierwsza jazda | Zabawka
Naszym zdaniem:
Outlander trzeciej generacji to samochód o kontrowersyjnym wyglądzie. Wnętrze mogłoby być wykonane z lepszych materiałów, ale zaletą tego modelu jest obszerne wnętrze. Hybryda na naszym rynku pozostanie ciekawostką.
Polecamy:
Diesel 2.2 jest mocny, ale przez wysoką akcyzę dość drogi, warto go jednak rozważyć, bo oferuje niższe spalanie i znacznie lepsze osiągi.
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander
Nissan Qashqai drugiej generacji (2013) ma niełatwe zadanie. Musi podtrzymać zainteresowanie klientów pomimo wzrostu cen. Ale nowy Qashqai to też nowa jakość, czy znacznie poszerzona oferta systemów bezpieczeństwa.
Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):
kombi 5-drz. (4,38 x 1,80 x 1,59 m; 401/b.d. l)
Silniki benzynowe:
1.2 DIG-T (115 KM), M6, CVT
Silniki wysokoprężne:
1.5 dCi (110 KM), M6
1.6 dCi (130 KM), M6, CVT
1.6 dCi (130 KM), M6 [4x4]
Wersje wyposażenia:
Visia
Acenta
Tekna
Euro NCAP:
2014: 5 gw. (88%, 83%, 69%, 79%)
Ceny:
75 500 zł - 121 000 zł (w promocji od 73 000 zł)
Nasze testy:
Nissan Qashqai | Test | Pierwsza jazda | Fenomen 2.0
Naszym zdaniem:
Nissan Qashqai pierwszej generacji był typowym crossoverem, ale druga jego odsłona (2013) ma już ambicję zmniejszenia odstępu do większych konkurentów. To dość dziwne, bo w salonach Nissana znajdziemy też większego X-Traila. Atrakcyjny wygląd i mimo wszystko dobrze skrojony cennik powodują, że nowa generacja wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem.
Polecamy:
Polecamy silnik wysokoprężny 1.6 dCi. Choć nie lubi niskich obrotów, to jest oszczędny nawet w zestawieniu z napędem 4x4.
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan X-Trail (2014) jest mocno zbliżony pod względem stylistycznym do Qashqaia, ale oferuje wyraźnie większe nadwozie. Jeśli trzeba pomieści siedmioro pasażerów.
Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):
kombi 5-drz. (4,64 x 1,82 x 1,69 m; 550/b.d. l)
Silniki wysokoprężne:
1.6 dCi (130 KM), M6, CVT
1.6 dCi (130 KM), M6 [4x4]
Wersje wyposażenia:
Visia
Acenta
Tekna
Euro NCAP:
jeszcze nie testowano
Ceny:
114 900 zł - 159 900 zł
Nasze testy:
Nissan X-Trail | Pierwsza jazda | Większy Qashqai
Naszym zdaniem:
Nissan X-Trail jest dla ludzi potrzebujących przestrzeni wewnątrz auta. Dużo wyższe nadwozie w stosunku do Qashqaia i ogromny bagażnik to największe zalety tego modelu.
Polecamy:
Nissan póki co nie daje klientom dużego pola manewru. W ofercie jest jeden silnik wysokoprężny. Na szczęście to udana konstrukcja zadowalająca się stosunkowo niewielkimi ilościami paliwa.
Nissan X-Trail
Nissan X-Trail
Nissan X-Trail
Opel Antara ma już swoje lata, zaprezentowano ją w 2006 roku, a jedyny jak dotąd lifting przeprowadzono na przełomie 2010 i 2011 roku.
Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):
kombi 5-drz. (4,58 x 1,85 x 1,70 m; 420/1420 l)
Silniki wysokoprężne:
2.2 CDTI (163 KM), M6
2.2 CDTI (163 KM), M6 [4x4]
2.2 CDTI (184 KM), M6, A6 [4x4]
Wersje wyposażenia:
Active
Cosmo
Enjoy Plus
Euro NCAP:
2011: 5 gw. (88%, 82%, 48%, 71%) - wyniki dla Chevroleta Captiva
Ceny:
110 450 zł - 143 250 zł (w promocji od 90 450 zł)
Nasze testy:
Opel Antara 2.0 CDTi - test | Za kierownicą
Naszym zdaniem:
Wymiary zewnętrzne sugerują, że mamy do czynienia z obszernym wnętrzem, ale ani bagażnik nie jest duży, ani pasażerowie nie są rozpieszczani nadmiarem przestrzeni. Silnik benzynowy 2.4 nie jest oferowany w Polsce, co ze względu na jego pojemność jest w pełni zrozumiałe. Niestety oferowany w wersji po liftingi Diesel 2.2 też winduje ceny Antary.
Polecamy:
W poszukiwaniu dynamiki musimy zwrócić się ku najmocniejszej jednostce o mocy 184 KM.
Opel Antara
Opel Antara
Opel Antara
Renault Koleos (2007) to już wiekowa konstrukcja. Renault "pożyczyło" ją od zależnej firmy Samsung Motors, której powierzono też produkcję. Co ciekawe, za jego kontrowersyjną stylistykę odpowiedzialny jest Patrick Le Quement (pod jego kierunkiem powstały m.in.: Kangoo, Laguna, Vel Satis).
Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):
kombi 5-drz. (4,52 x 1,85 x 1,70 m; 450/b.d. l)
Silniki wysokoprężne:
2.0 dCi (150 KM), M6 [4x4]
2.0 dCi (175 KM), M6, A6 [4x4]
Wersje wyposażenia:
Limited
Privilege
Euro NCAP:
2008: 5 gw., 4 gw., 2 gw.
Ceny:
120 700 zł - 146 500 zł
Nasze testy:
Renault Koleos - test | Pierwsza jazda
Naszym zdaniem:
Podobnie, jak w przypadku Opla Antary, Koleos jest duży na zewnątrz, ale przeciętny w środku. Próżno szukać w nim dużego bagażnika, czy trzeciego rzędu foteli. Za to napęd 4x4 (automatyczny) otrzymujemy w standardzie.
Polecamy:
Jeden silnik w dwóch wersjach mocy i dwie specyfikacje wyposażeniowe - to niewielki wybór.
Renault Koleos
Renault Koleos
Renault Koleos
Skoda nie lubi gdy jej modele są szufladkowane. Yeti pod względem wymiarów zewnętrznych pasuje do crossoverów segmentu B, choć oferuje znacznie więcej. Paleta silników oraz bogaty wybór wersji napędowych, aż sześć wersji wyposażeniowych, a do tego jeszcze Greenline o bardzo niskim zużyciu paliwa - konkurencja na tym tle wypada blado. Podstawowy cennik jest zachęcający, ale topowe Yeti kosztuje ponad 130 tys. zł.
Pod koniec zeszłego roku Yeti przeszło lifting. Pozbyto się charakterystycznych okrągłych reflektorów, pas przedni zyskał wygląd typowy dla samochodów Grupy VW.
Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):
kombi 5-drz. (4,22 x 1,79 x 1,67 m; 416/1760 l)
Silniki benzynowe:
1.2 TSI (105 KM), M6, DSG7
1.4 TSI (122 KM), M6, DSG7
1.8 TSI (160 KM), M6 [4x4]
1.8 TSI (152 KM), DSG6 [4x4]
Silniki wysokoprężne:
1.6 TDI (105 KM), M5, DSG7
2.0 TDI (110 KM), M5
2.0 TDI (140 KM), M6, DSG6
2.0 TDI (110 KM), M5 [4x4]
2.0 TDI (140 KM), M6, DSG [4x4]
2.0 TDI (170 KM), M6, DSG [4x4]
Wersje wyposażenia:
Easy
Active
Street
Ambition
Elegance
Laurin&Klement
Euro NCAP:
2009: 5 gw. (92%, 78%, 46%, 71%)
Ceny:
65 800 zł - 131 800 zł (w promocji od 60 100 zł)
Nasze testy:
Skoda Yeti - test | Pierwsza jazda
Skoda Yeti 2.0 TDI (170 KM) 4x4 - test | Za kierownicą
Skoda Yeti po liftingu - test | Pierwsza jazda | Kosmetyka
Naszym zdaniem:
Skoda Yeti to zdecydowanie niedoceniony crossover. Dobrze jeździ zarówno po twardym, jak i w terenie. Tam przyda się napęd 4x4 realizowany poprzez sprzęgło Haldex piątej generacji. Yeti oferuje wystarczająco pojemne wnętrzem, by nikt nie czuł się w nim klaustrofobicznie.
Polecamy:
Skoda daje multum możliwości, ale coś doradzić trzeba. Jeśli szukamy wersji z przednim napędem wybór silnika 1.4 TSI (122 KM) będzie wystarczający. W śród Diesli polecamy środkowe wersje.
Skoda Yeti FL
Skoda Yeti FL
Skoda Yeti FL
Ssangyong Korando (2010) trzeciej generacji to już typowy crossover. Zrezygnowano z terenowych ambicji poprzedników, a napęd 4x4 jest teraz dołączany.
Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):
kombi 5-drz. (4,41 x 1,83 x 1,68 m; 486/1312 l)
Silniki benzynowe:
2.0 (150 KM), M6
2.0 (150 KM), M6 [4x4]
Silniki wysokoprężne:
2.0 e-xDi200 (149 KM), M6
2.0 e-xDi200 (175 KM), M6, A6
2.0 e-xDi200 (149 KM), M6 [4x4]
2.0 e-xDi200 (175 KM), M6, A6 [4x4]
Wersje wyposażenia:
Crystal
Quartz
Sapphire
Euro NCAP:
Nie testowano
Ceny:
76 000 zł - 116 900 zł (w promocji od 74 800 zł)
Nasze testy:
SsangYong Korando | Za kierownicą
Naszym zdaniem:
Korando oferuje prostą obsługę i niedrogie materiały, ale całość jest na przyzwoitym poziomie. Cieszy możliwość wyboru każdej wersji silnikowej z napędem przednim, lub obu osi.
Polecamy:
Silnik wysokoprężny nie grzeszy kulturą pracy, ani nie zapewnia Korando rewelacyjnych osiągów, ale niewiele pali.
Ssangyong Korando
Ssangyong Korando
Ssangyong Korando
Subaru XV (2011) to crossover zbudowany na wciąż niedostępnej w Europie Imprezie (GP, GJ). Oferuje zwiększony prześwit i napęd obu osi, co ma swoją cenę. Poza tym jest niemal identyczny, co oferowana m.in. w USA Impreza hatchback.
Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):
hatchback 5-drz. (4,45 x 1,78 x 1,62 m; 380/1270 l)
Silniki benzynowe:
1.6 (114 KM), M5, A6 (CVT) [4x4]
2.0 (150 KM), M6, A6 (CVT) [4x4]
Silniki wysokoprężne:
2.0 D (150 KM), M6 [4x4]
Wersje wyposażenia:
Active
Comfort
Exclusive
Euro NCAP:
2012: 5 gw. (86%, 90%, 64%, 86%)
Ceny:
ok. 78 500 zł - 124 000 zł
Naszym zdaniem:
Zaletą Subaru XV z pewnością jest napęd 4x4 oferowany w standardzie. Uwzględniając ten fakt, ceny są nawet atrakcyjne. Nadwozie jednak nie oferuje więcej, niż typowy hatchback segmentu C.
Polecamy:
Silniki benzynowe mają poważne problemy z nadaniem XV dynamiki. O wiele lepszy pod tym względem jest Diesel.
Subaru XV
Subaru XV
Subaru XV
Subaru Forester czwartej generacji (2012) to ewolucja poprzednika. Nadwozie ma podobny kształt, ale zmieniono je na tyle, by widać było efekt nowości.
Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):
kombi 5-drz. (4,60 x 1,80 x 1,74 m; 505/1577 l)
Silniki benzynowe:
2.0 (150 KM), M6, CVT [4x4]
Silniki wysokoprężne:
2.0 D (147 KM), M6 [4x4]
Wersje wyposażenia:
Active
Comfort
Exclusive
Platinum
Sport
Euro NCAP:
2012: 5 gw. (91%, 91%, 73%, 86%)
Ceny:
ok. 113 500 zł - 155 600 zł
Naszym zdaniem:
Obszerne nadwozie i stały napęd na cztery koła to największe zalety Forestera. Szkoda, że cennik skutecznie zniechęca do jego zakupu.
Polecamy:
Silnik benzynowy nie jest już tak żwawy, jak u poprzednika, to zapewne wina normy Euro 6, bo moc pozostała niezmieniona. Lepszym wyborem będzie Diesel.
Subaru Forester
Subaru Forester
Subaru Forester
Suzuki SX4 S-Cross (2013) to typowy przykład crossovera. Zarówno wymiary, jak i wygląd zewnętrzny to coś pomiędzy klasycznym hatchbackiem, a SUV-em.
Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):
hatchback 5-drz. (4,30 x 1,77 x 1,58 m; 430/1269 l)
Silniki benzynowe:
1.6 VVT (120 KM), M5, CVT
1.6 VVT (120 KM), M5, CVT [4x4]
Silniki wysokoprężne:
1.6 DDIS (120 KM), M6
1.6 DDIS (120 KM), M6 [4x4]
Wersje wyposażenia:
Comfort
Premium
Elegance
Euro NCAP:
2013: 5 gw. (92%, 80%, 72%, 81%)
Ceny:
72 900 zł - 115 900 zł (w promocji od 58 900 zł)
Nasze testy:
Suzuki SX4 S-Cross | Pierwsza jazda | Nowe podejście
Suzuki SX4 S-Cross | Długi dystans
Naszym zdaniem:
Suzuki SX4 S-Cross przy swoich wymiarach oferuje całkiem obszerne wnętrze. Smuci nieco skromna paleta silników.
Polecamy:
Obydwie jednostki napędowe nie grzeszą mocą, ale oferują zadowalającą dynamikę. Diesel potrafi zadowolić się bardzo niewielkimi ilościami paliwa.
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Grand Vitara zadebiutowała w obecnej odsłonie w 2005 roku i po tylu latach aż się prosi o następcę. Oferta jest już ograniczona jedynie do silników benzynowych, ale wciąż w ofercie znajdują się dwie wersje nadwoziowe, krótka i długa.
Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):
hatchback 3-drz. (4,06 x 1,81 x 1,70 m; 184/964 l)
kombi 5-drz. (4,50 x 1,81 x 1,70 m; 396/1386 l)
Silniki benzynowe:
1.6 VVT (106 KM), M5 [4x4]
2.4 VVT (166 KM), M5, A4 [4x4]
Wersje wyposażenia:
Comfort
Premium
Euro NCAP:
2007: 4 gw., 3 gw., 3 gw.
Ceny:
87 900 zł - 121 900 zł (w promocji od 74 900 zł)
Nasze testy:
Suzuki Grand Vitara 1.9 DDIS | Test | Im gorzej, tym lepiej
Suzuki Grand Vitara 3d 2.4 | Test | Frajda x2
Naszym zdaniem:
Suzuki Grand Vitara to konstrukcja wiekowa i to widać po wnętrzu. Nawet liftingi nie pozbawiły jej wszystkich zmarszczek. Do minusów trzeba zaliczyć słabą dynamikę wersji 5d 2.4 i mały bagażnik, na plus zapisują się całkiem spore możliwości terenowe w stosunku do konkurencji.
Polecamy:
Podstawowy silnik 1.6 oferowany w wersji trzydrzwiowej jest za słaby, większy też nie jest mistrzem dynamiki, ale z pewnością lepiej się sprawdzi jako napęd Grand Vitary.
Suzuki Grand Vitara 5d
Suzuki Grand Vitara 5d - wnętrze
Suzuki Grand Vitara 3d
Suzuki Grand Vitara 3d
Obecna Toyota Rav4 (2013) to już czwarta odsłona tego modelu, który w tym roku obchodzi 20 lat obecności na rynku. W tym czasie auto znacznie urosło (wzdłuż ponad 40 cm) oferując bardzo obszerne wnętrze.
Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):
kombi 5-drz. (4,57 x 1,85 x 1,66 m; 547/1746 l)
Silniki benzynowe:
2.0 Valvematic (152 KM), M6, A6 (CVT) [4x4]
Silniki wysokoprężne:
2.0 D-4D (124 KM), M6
2.0 D-4D (124 KM), M6 [4x4]
2.2 D-4D (150 KM), M6 [4x4]
2.2 D-Cat (150 KM), A6 [4x4]
Wersje wyposażenia:
Active
Premium
Prestige
Euro NCAP:
2013: 5 gw. (89%, 82%, 66%, 66%)
Ceny:
98 900 zł - 161 900 zł (w promocji od 98 900 zł)
Nasze testy:
Toyota RAV4 - test | Pierwsza jazda
Toyota Rav4 vs. Ford Kuga - test | Konfrontacja
Naszym zdaniem:
Rav4 to SUV nastawiony na komfort. Długie podróże to jego specjalność, zawieszenie dobrze tłumi nierówności, fotele są wygodne, a wnętrze dobrze wyciszone. Na pochwałę zasługuje sprawny napęd 4x4.
Polecamy:
Wszystkie silniki oferują zadowalającą dynamikę. Nawet benzyniak ze skrzynią CVT jest zestawem godnym polecenia.
Toyota Rav4
Toyota Rav4
Toyota Rav4
Toyota Rav4
Kiedy Volkswagen projektował Tiguana (2007), konkurencja była wyraźnie mniejsza. Dlatego teraz mały SUV Volkswagena odstaje od czołówki. Ale model oferuje wyjątkowo bogatą paletę silników, z których najmocniejszy oferuje moc 210 KM.
Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):
kombi 5-drz. (4,42 x 1,81 x 1,70 m; 470/1510 l)
Silniki benzynowe:
1.4 TSI (122 KM), M6
1.4 TSI (160 KM), M6
1.4 TSI (160 KM), M6 [4x4]
2.0 TSI (180 KM), M6, DSG7 [4x4]
2.0 TSI (210 KM), DSG7 [4x4]
Silniki wysokoprężne:
2.0 TDI (110 KM), M6
2.0 TDI (140 KM), M6
2.0 TDI (140 KM), M6, DSG7 [4x4]
2.0 TDI (177 KM), M6, DSG7 [4x4]
Wersje wyposażenia:
Perfectline
Trend & Fun
Sport & Style
Euro NCAP:
2009: 5 gw. (87%, 79%, 48%, 71%)
Ceny:
86 790 zł - 155 920 zł
Nasze testy:
Volkswagen Tiguan FL - test | Pierwsza jazda
Volkswagen Tiguan FL 2.0 TSI DSG - test | Za kierownicą
Naszym zdaniem:
Tiguan to typowy Volkswagen - wsiadamy do niego i wszystko jest tam, gdzie się tego spodziewamy. Ergonomia jest bez zarzutu, podobnie jak własności jezdne.
Polecamy:
Godne polecenia są wszystkie jednostki 2.0 - TSI oraz TDI.
Volkswagen Tiguan
Volkswagen Tiguan
Volkswagen Tiguan
Oferta kompaktowych modeli SUV jest więcej, niż imponująca. Więcej jest tylko przedstawicieli segmentu C. Widać jednocześnie coraz wyraźniej rysujący się podział na mniejsze modele (o dł. do ok. 4,4 m), określone w tym zestawieniu mianem crossoverów, oraz większe, nazwane SUV-ami. Niektórzy producenci oferują już dwa modele w tej klasie (Nissan, Mitsubishi, Subaru). W części przypadków powstają one na tej samej płycie podłogowej. Oprócz wymiarów i ilości oferowanego miejsca w środku różni je oczywiście cena.
Spośród mniejszych modeli warto zwrócić uwagę na Skodę Yeti zwłaszcza rozważając auto do jazdy w lekkim terenie. Do ciężkiej pracy w trudnych warunkach można zabrać Dacię Duster, lub Suzuki Grand Vitarę. Spośród niedrogich wersji z przednim napędem uwagę zwraca Kia Sportage oferująca w standardzie siedmioletnią gwarancję. Wśród dużych modeli wybór także jest spory. Kuga, CR-V, CX-5, Rav4, czy Tiguan to oferty warte zainteresowania.
ZOBACZ TAKŻE:
Co oferuje rynek crossoverów segmentu B?