Ranking otwiera Renault Vel Satis. Następca modelu Safrane szokował dziwacznym wyglądem, który skutecznie odstraszał klientów. Od 2001 do 2009 roku wyprodukowano zaledwie 64 tys. sztuk tego modelu. W przeliczeniu Renault straciło 18 710 euro na każdym egzemplarzu modelu. Według szacunków, cała strata wyniosła 1,2 mld euro.
Vel Satis | Komfortowe auto w niskiej cenie. Sprawdź!
Renault Vel Satis
Renault Vel Satis
Renault Vel Satis
Małe auto, wysoka cena, wielka porażka - tak w dużym skrócie można by powiedzieć o Audi A2 (2000-2005). Powstało tylko 176 tys. sztuk. Producent z Ingolstadt stracił na tym modelu 1,33 mld euro, około 7 530 euro na pojedynczym egzemplarzu.
Sprawdź najnowsze oferty sprzedaży Audi A2
Audi A2
Audi A2
fot. Audi
Następne Renault w zestawieniu. Model okrył się złą sławą za sprawą niedopracowanej drugiej generacji, która często mniej i bardziej poważnymi usterkami irytowała użytkowników. Obecnie produkowana Laguna III jest już znacznie dojrzalszym pojazdem, ale niekorzystna opinia pozostała. W analizowanym okresie od 2006 do 2012 roku wyprodukowano 434 tys. egzemplarzy, a Renault straciło 1,54 mld euro (3 550 euro na samochód).
Używana Laguna to ciekawa propozycja
Renault Laguna II
Renault Laguna II FL
Renault Laguna III
Renault Laguna III
Modelem X-Type Jaguar zamierzał powalczyć z Audi A4 czy BMW serii 3. Niestety, nie udało się. Auto powstało we współpracy z Fordem na płycie podłogowej Mondeo. W 2004 roku ofertę poszerzono o wersje Estate (pierwsze kombi w historii Jaguara). Od 2001 do 2009 roku powstało 363 tys. sztuk X-Type'a, a przybliżona strata Jaguara wyniosła 1,7 mld euro.
Jesteś zainteresowany kupnem Jaguara X-Type?
Jaguar X-Type
fot. Jaguar
Jaguar X-Type Estate
Veyron to jeden z najszybszych i najdroższych samochodów na świecie (kosztuje około 1 mln euro). Jak się okazuje, to także auto przynoszące największe straty. Koncern Volkswagena, do którego należy marka Bugatti, stracił 1,7 mld euro, co daje 4 617 500 euro dopłaty do każdego egzemplarza Veyrona!
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse | Wideo
Bugatti Veyron
fot. Bugatti
Bugatti Veyron
Bugatti Veyron
Pierwsza generacja Klasy A "zasłynęła" oblanym testem łosia, w którym samochód przewrócił się na bok. Po tym zdarzeniu Mercedes wyposażył ten model w seryjny system ESP. W okresie 1997-2004 wyprodukowano 1 187 000 sztuk Klasy A. Mercedes stracił na tym projekcie 1,71 mld euro. Tę stratę może teraz jednak odrobić, i to z nawiązką, ponieważ rekordy popularności bije zupełnie nowa, trzecia generacja Klasy A.
Sprawdź najnowsze oferty sprzedaży Mercedesa Klasy A
Mercedes Klasy A
fot. Mercedes-Benz
W 2004 roku Peugeot odważył się wprowadzić na rynek model 1007 - auto miejskie z elektrycznie przesuwanymi drzwiami bocznymi w stylu vana. Auto ciekawe, ale nie miało szans na sukces. Francuski producent stracił na nim w sumie 1,9 mld euro (15 380 euro w przeliczeniu na jeden powstały egzemplarz). Do 2009 roku wyprodukowano 123 tys. egzemplarzy modelu.
Używany Peugeot 1007 | Sprawdź oferty
Peugeot 1007
Peugeot 1007
fot. Peugeot
Tym modelem Volkswagen chciał zaistnieć w segmencie luksusowych limuzyn, ale flagowy Volkswagen nie przebił się nigdy do czołówki w klasie, która jest zdominowana przez Audi, BMW i Mercedesa. Koszt opracowania modelu i inne wydatki z nim związane spowodowały, że Volkswagen przez 11 lat stracił na nim 1,99 mld euro. Od 2001 do 2012 roku powstało 72 tys. egzemplarzy, co daje stratę 28 tys. euro na każdej sztuce.
Volkswagen Phaeton
fot. Volkswagen
Volkswagen Phaeton
Modelem Stilo Fiat miał zamiar zawojować bardzo konkurencyjny segment aut kompaktowych. Stworzenie samochodu pochłonęło miliony, a jego sprzedaż nie była zgodna z oczekiwaniami. W rezultacie następca modeli Brava i Marea przyniósł włoskiemu koncernowi straty - według szacunków 2,1 mld euro. Od 2001 do 2009 roku wyprodukowano 769 tys. sztuk Fiata Stilo. W 2007 roku model ten zastąpiono Bravo drugiej generacji.
Sprawdź ile kosztuje używany Fiat Stilo
Fiat Stilo FL
Fiat Stilo kombi
Fiat Stilo 3d
fot. Fiat
Fortwo to pierwszy model należącej do Mercedesa marki Smart. Cel był prosty, stworzenie samochodu idealnego do miasta. Dwuosobowy pojazd o długości zaledwie 2,5 metra pozwala na parkowanie prostopadle do jezdni. Niestety, według danych Berstein Research Daimler stracił w sumie na pierwszej generacji Smarta Fortwo aż 3,35 mld euro! W latach 1997-2006 powstało 749 tys. egzemplarzy - każdy przyniósł stratę 4 470 euro.
Sprawdź najnowsze oferty sprzedaży Smarta
Smart Fortwo
Smart Fortwo Brabus
Smart Fortwo