Jeździłem najnowszym Lexusem RX, nowe rozwiązania zaskakują, zwłaszcza fanów marki

Najnowszy Lexus RX to kolejny model, który został zaprojektowany zgodnie z nowym językiem stylizacyjnym marki. To co mi się rzuca w oczy, to lepsze niż w poprzedniku proporcje. Jakie ma nowe funkcje i jak jeździ, sprawdziłem podczas pierwszej prezentacji prasowej.

RX, to najlepiej sprzedający się model w historii marki Lexus. Najnowsza generacja to kolejny model z gamy producenta, który został zaprojektowany zgodnie z nowym językiem stylizacyjnym marki. To co mi się rzuca w oczy to lepsze niż w poprzedniku proporcje. 

Więcej informacji o nowych samochodach znajdziesz na stronie głównej gazeta.pl

Nowy Lexus RX - wymiary

Nowy RX ma taką samą długość jak obecny model, ale maska została wydłużona, słupek A cofnięty, a rozstaw osi zwiększony aż o 60 cm. Dodatkowo obniżono o centymetr linię dachu poszerzono rozstaw tylnych kół o 4,5 cm, a przednich o 1,5 cm i mimo krótszego tylnego zwisu, auto ma tak samo pojemny bagażnik, jak w obecnej generacji modelu, czyli 612 l.

Warto jednak uściślić, że te 612 l to mierząc zgodnie z normą VDA do linii dachu, gdy zmierzymy pojemność do wysokości rolety, okaże się że przestrzeń na bagażem ma objętość 461 l. To wciąż sporo, ale obiektywnie tak duży SUV, mógłby mieć większy bagażnik. 

Nowy Lexus RX - przestronność wnętrza

We wnętrzu nawet wysocy pasażerowie nie będą narzekać na ciasnotę i to bez względu na to, czy usiądą z przodu, czy z tyłu. Przednie fotele zostały przeprojektowane, by zapewnić większy komfort, zmieniono także kształt siedziska, by bardziej pasował m.in. europejskim kierowcom.

Z kolei przy projektowaniu tylnej kanapy zwiększono przestrzeń na nogi i zadbano o lepszą widoczność do przodu i na boki.

Podobnie, jak w przypadku niedawno debiutującego nowego NX, także w RX kokpit stworzono w oparciu o koncepcję Tazuna. Jej założeniem jest jak najbardziej intuicyjna obsługa wszystkich funkcji auta bez odrywania uwagi kierowcy od prowadzenia.

To m.in. dlatego producent postanowił połączyć obsługę systemu pokładowego przez 14-calowy ekran dotykowy z fizycznymi przyciskami i pokrętłami. Da się też wywoływać funkcje głosowo. To dobrze, bo podczas pierwszych jazd testowych miałem kłopot z odnalezieniem niektórych funkcji systemu. Musiałem posiłkować się instrukcją obsługi. 

Więcej o wrażeniach z jazdy i cechach nowego Lexusa RX dowiesz się z poniższego wideo:

Zobacz wideo Pierwsza jazda najnowszym Lexusem RX
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.