Opinie Moto.pl: Kia XCeed po liftingu. Widzieliśmy ją na żywo

Koreańska marka po zaprezentowaniu nowej generacji Niro, postanowiła pokazać odświeżonego XCeeda. Trzecia generacja tego modelu wyróżnia się głównie detalami, które zdecydowanie podnoszą stylistyczną oprawę kultowego kompakta.

Segment C-SUB rośnie. Zgodnie z prognozami w tym roku osiągnie poziom 2,9 miliona sztuk, co przełoży się na 17-procentowy udział w rynku. W kolejnych latach będzie on jeszcze większy i docelowo w 2026 roku osiągnie poziom 20 proc. i 3,6 miliona sztuk. O popularności tego sektora świadczy też konkurencja. Zgodnie z danymi przedstawionymi przez Kia, w 2022 roku w tym segmencie jest ich 61, a cztery lata później (2026) będzie ich 71. To sprawia, że producenci pojazdów, w tym koreański koncern muszą jeszcze bardziej starać się by przyciągnąć potencjalnych klientów do zakupu swojego produktu.

Więcej artykułów o nowych samochodach znajdziesz na stronie głównej gazety.pl

Zobacz wideo KIA Ceed - wzór kompaktowego auta? [TEST]

Kolejnym istotnym aspektem są zmiany w przypadku napędów. Jeszcze w 2019 roku głównym źródłem były silniki spalinowe (88 proc.). Teraz jest o wiele większa dywersyfikacja, mimo że nadal jednostki benzynowe i diesla dominują (59 proc.). Zauważa się jednak coraz większy wzrost udziału wariantów MildHybrid (17 proc.), klasycznych hybryd (9 proc.), wariantów PHEV (10%) oraz elektrycznych (5 proc.). W 2026 roku zakłada się, że będzie to 8 proc. – ICE, 49 proc.– MHEV, 9 proc. – HEV, 13 proc. – PHEV oraz 21 proc. – EV.

Kia EV6 Plus RWDOpinie Moto.pl: Kia EV6 Plus RWD - mobilny powerbank, na który zwrócisz uwagę

Stylistyczny lifting

Do tego garnuszka danych należy jeszcze dorzucić preferencje klientów. W przypadku XCeed jest to nad wyraz skomplikowane, gdyż konieczne jest połączenie osób lubiących tradycję, czasy obecne oraz przyszłość. W efekcie trzeba było sprawić, by nowa Kia była emocjonująca, ale też z klasycznymi elementami. Dlatego zmiany jakie zaszył w stylistyce są subtelne, ale z punktu widzenia produktu istotne.

Zmianie z przodu uległy przednie światła, grill oraz przedni zderzak, który stał się bardziej opływowy oraz otrzymał nowe wloty powietrza (odmiana GT-Line ponadto ma satynowe wstawki w grill i dolnej części zderzaka). Z boku natomiast pojawiły się nowe 18-calowe felgi dedykowane dla segmentu C-SUV (wersja GT-Line otrzymała własny wzór felg oraz czarne wykończenie lusterek). Z kolei z tyłu wstawiono zmodernizowany dyfuzor, nowy wygląd imitowanego wydechu oraz światła, które są różne w zależności od wybranej opcji wyposażenia (inne dla GT-Line).

We wnętrzu natomiast zastosowano 12,3-calowy wyświetlacz tablicy rozdzielczej, nowy panel przy dźwigni zmiany biegów – zrobiony z czarnego PRND, czyli tak zwanego Piano Black. Ponadto zmienione zostały przełączniki na kierownicy oraz przy skrzyni biegów. To co warto jeszcze dodać to fakt, że w odmianie GT-Line Kia postanowiła wprowadzić nowy wieniec kierownicy, który jest bardziej sportowy i lepiej leży w dłoniach oraz nowe fotele przednie z lepszym trzymaniem bocznym.

Kia XCeed po liftinguKia XCeed po liftingu fot. Aleksander Mróz

Nowe rozwiązania connectivity

Kolejnymi nowościami jakie pojawiają się wraz z zmodernizowanym XCeedem, to rozwiązania techniczne. Na pokładzie kompakta może znaleźć się najnowsza wersja oprogramowania nawigacji, ładowarki USB-C, Rear Cross-Collision Assist, LFA Camera Only – śledząca linie pasa ruchu, Blind Spot Avoidance Assiste – monitoring martwej strefy, wyświetlacz HUD z rzutem na szybę, system rozpoznający (za pośrednictwem nawigacji) kiedy jest zakręt i jak bardzo należy zredukować prędkość oraz ulepszony system rozpoznawania zmęczenia u kierowcy.

Kia XCeed po liftinguKia XCeed po liftingu fot. Aleksander Mróz

Większa dywersyfikacja napędowa

Kia postanowiła również rozbudować ofertę jednostek napędowych. Najwięcej do wyboru jest benzyn. Klienci mogą wybierać spośród 1.0 T-GDI (120 KM), 1.5 T-GDI (150 KM), 1.5 T-GDI MHEV (160 KM) – korzystającego z technologii 48 V, aby dać niewielki impuls elektryczny poprawiający wydajność – oraz 1.6 T-GDI (204 KM). Nie zabrakło tez diesla z układem MildHybrid – 1.6D MHEV o mocy 136-koni mechanicznych oraz hybrydy typu plug-in – 1.6 GDI PHEV generującej 141 KM. Zasięg wariantu PHEV wyłącznie na prądzie ma oscylować około 55-kilometrów. Dzięki tej gamie Kia ma jedną z bardziej rozbudowanych ofert jednostek napędowych w segmencie i wyróżnia się m.in. wymienionym wcześniej Dieslem ze wsparciem elektrycznym, czego w konkurenci nie ma.

Kia XCeed po liftinguKia XCeed po liftingu fot. Aleksander Mróz

Pierwsze wrażenia

Statyczna prezentacja odświeżonej Kii XCeed przyniosła pozytywne doznania. Auto jest zachowane w sprawdzonej i dobrze wyglądającej bryle. Zostało doposażone w szereg nowości z zakresu connectivity i systemów bezpieczeństwa, czyli jednych z istotniejszych elementów w obecnych czasach. Ponadto co jest zaskakujące jak na te czasy nadal posiada bogatą ofertę jednostek napędowych. Dzięki temu klienci bez wątpienia zainteresują się tym samochodem. Według mnie zmiany jakie dokonała marka sprawią, że zainteresowani jeszcze chętniej ustawią się w kolejkę po ten model, gdyż ma wiele do zaoferowania, a przy tym nie jest nachalny stylistycznie, czego nie zawsze można powiedzieć o konkurencji.

Więcej o: