Co stoi za wzrostem Alfy Romeo? Największą popularnością cieszy się nowa Giulietta, która ma szansę dobić w tym roku do 100 tysięcy egzemplarzy (w 2010 roku klienci kupili 39 800 sztuk modelu). Łącznie Włosi chcą sprzedać w tym roku 170 tysięcy samochodów. Plany koncernu zakładają, że już w 2015 roku firma osiągnie wynik 500 tysięcy egzemplarzy. Pomóc mają w tym nowe modele - Giulia, która zastąpi 159-kę, SUV oraz nowe coupe.
Przypomnijmy, że 2010 rok Alfa Romeo zakończyła na świecie wynikiem 112 tysięcy sprzedanych aut (wzrost o 10,2 proc.).
W Polsce miłośnicy scudetto na masce kupili od stycznia do maja br. 626 nowych Alf, w tym 338 sztuk Giulietty oraz 217 sztuk MiTo. Dla porównania, w zeszłym roku Alfa Romeo sprzedała u nas 1 274 auta, o 27 proc. więcej niż w 2009 r. (MiTo - 589 szt., Giulietta - 351 szt., 159 - 303 szt.).
Do polskich salonów wjeżdża właśnie Alfa Romeo Giulietta wyposażona w nową skrzynię dwusprzęgłową TCT (przekładnia dostępna dla benzyniaka 1.4 MultiAir 170 KM oraz turbodiesla 2.0 JTDM-2 170 KM). Polskim klientom dealerzy proponują szereg produktów finansowych, m.in. kredyt "5 lat x 0%" oraz leasing.
Marcin Sobolewski, źródło: Alfa Romeo/ IBRM Samar
ZOBACZ TAKŻE: