Renault Megane RS 265 Trophy

Renault pochwaliło się właśnie nową, bardziej pikantną odmianą modelu Megane RS

Pamiętacie krótki filmik z tajemniczą "meganką" RS , który trafił do sieci na początku miesiąca? Ten, w którym ekipa RenaultSport testuje nową odmianę francuskiego coupe. Ponieważ klipowi nie towarzyszyła żadna informacja prasowa, widzowie mogli snuć najbardziej optymistyczne wizję tego, czym to auto będzie w rzeczywistości. Do puszczenia wodzy fantazji zachęcała obecność w filmie bezkompromisowego Megane R26.R. Okazuje się jednak, że hardcore'owa wersja Megane RS musi jeszcze poczekać na swojego następce.

Auto pokazane we wspomnianym filmie to limitowana, subtelnie podkręcona wersja francuskiego coupe. Czym różni się od zwykłej RS-ki? Dzięki zmienionemu układowi dolotowemu i podniesieniu o 0,2 bara (do 2,5 barów) ciśnienia doładowania, inżynierowie wycisnęli z 2-litrowego silnika dodatkowe 15 koni mechanicznych oraz 20 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Teraz kierowca ma ich do dyspozycji odpowiednio 265 i 360. Poprawa osiągów jest, choć symboliczna. Do setki Trophy rozpędza się w równe sześć sekund (zamiast w 6,1 sek.), a prędkość maksymalna to 254 km/h (zamiast 250 km/h).

Jak na limitowaną wersję przystało, Megane wyróżnia się też kilkoma stylistycznymi drobiazgami. Są to m.in. czarny dach, nowy tylny spojler, 19-calowe, czarne obręcze kół z czerwonym rantem, okolicznościowe emblematy oraz nowy kolor nadwozia Sirius Yellow . W kabinie zagościły natomiast kubły Recaro.

Renault planuje zbudować 500 sztuk Megane RS w wersji 265 Trophy. Auto oferowane będzie na wybranych, europejskich rynkach (Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Belgii, Portugalii, Hiszpanii, Szwajcarii, Austrii i Słowenii). Za jeden egzemplarz trzeba będzie zapłacić co najmniej 35 500 euro.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Renault Megane CC - TEST

Renault Megane CC i GT - GALERIA

Renault Megane - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.