Produkowany od blisko 9 lat Maybach miał być odpowiedzią na luksusowe limuzyny Rolls-Roysa. Niestety, producent nigdy nie osiągnął zakładanej rocznej sprzedaży na poziomie 2 tysięcy sztuk (z czego połowa miała trafiać na rynek USA). Do przekroczenia tej bariery potrzebował aż 5 lat. Wtedy też, w 2007 roku, zredukowano liczbę amerykańskich dealerów z 71 do 42. Rekordowa sprzedaż na rynku USA z 2004 roku to 244 egzemplarze (w 2009 roku już tylko 66, a w 2010 - 63).
Dieter Zetsche, szef Daimlera, przyznał podczas targów samochowych w Detroit, że nadal ważą się losy Maybacha . Niepowodzeniami nie można obarczać jedynie kryzysu gospodarczego, który tylko dobija skromne statystyki. Ostateczna decyzja co do przyszłości firmy zapadnie do końca roku. Kilka tygodni temu w mediach pojawiła się informacja na temat możliwości współpracy i wymiany technologii z Aston Martinem . Niemcy przyznają, że i to biorą pod uwagę - łatwiej będzie im udźwignąć koszty projektowania aut.
Ceny Maybacha zaczynają się w USA od 366 tysięcy dolarów. Obecnie portfolio firmy składa się z pięciu modeli: 57, 57S, 62, 62S i Landaulet.
Ostatnio Maybach zaangażował się we wspieranie artystów - Davida LaChapelle'a i Juliana Schnabela. W tym roku firma obejmie patronat nad paryskim Luwrem.
Marcin Sobolewski