DEKRA 2010 | Które najmniej awaryjne?

Prius, Klasa B i Octavia to kompakty, które uzyskały od Dekry najlepsze noty za niską awaryjność w poszczególnych kategoriach przebiegu. Do pierwszej dziesiątki rankingu "Najlepszy ze wszystkich klas" zakwalifikowały się natomiast modele Audi, BMW, Forda, Skody Volvo i Volkswagena

Już niedługo DEKRA opublikuje nowe dane dotyczące awaryjności samochodów, tymczasem przedstawiamy podsumowanie aktualnego raportu. Aby go sporządzić, rzeczoznawcy DEKRA ocenili dokumentację obejmującą ponad 15 mln głównych badań okresowych pojazdów z dwóch ostatnich lat. W raporcie ujęto dane dla 150 najważniejszych modeli pojazdów tylko wtedy, jeśli w danej grupie przebiegów przeprowadzono minimum tysiąc badań pojazdów.

Większość usterek zaobserwowali rzeczoznawcy w przypadku samochodów mini/małych, (udział 30,6%). Wyraźny odstęp dzieli je od vanów (26,3%), samochodów terenowych (25,9%), samochodów kompaktowych (24,9%) i klasy średniej (24,3%). Wyraźnie lepiej wypadły samochody sportowe/kabriolety, spośród których tylko co około piąty (21,4%) wykazywał typowe usterki dla danego typu pojazdu używanego.

Podobnie jak w latach ubiegłych okazało się ponownie, że wraz ze zwiększającym się przebiegiem gwałtownie wzrasta udział procentowy usterek w pojazdach. Przykładem tego są pojazdy z klasy kompaktów. Udział pojazdów wykazujących usterki, w grupie przebiegu od 100 000 do 150 000 km wynosi tutaj średnio 45,3%, i jest czterokrotnie wyższy niż w przedziale od 0 do 50 000 km. Udział poważnych usterek wzrasta nawet pięciokrotnie. Szczególnie mocno zwiększa się usterkowość w podzespołach: podwozie/układ kierowniczy, silnik/ekologia i układ hamulcowy, w przypadku których naprawy najczęściej są bardzo kosztowne.

Najmniej awaryjne kompakty

Oto kompakty, które w raporcie DEKRA 2010 uzyskały najlepszą ocenę za niską awaryjność w danych kategoriach przebiegu:

- do 50 000 km: 1. Toyota Prius (wskaźnik 95,8) 2. SEAT Leon (94,2) 3. Mazda3/Ford Focus (93,5) 5. Honda Civic (93,4) średni wskaźnik awaryjności dla wszystkich aut w omawianej kategorii eksploatacyjnej to 88,7

- od 50 000 do 100 000 km: 1. Mercedes-Benz Klasy B (84,7) 2. VW Golf V/Jetta/Golf Plus (84,6) 3. Skoda Octavia (84,4) 4. Mercedes-Benz Klasy A (84,2) 5. SEAT Leon (83,4) średni wskaźnik awaryjności dla wszystkich aut w omawianej kategorii eksploatacyjnej to 70,7

- od 100 000 km do 150 000 km: 1. Skoda Octavia (76,8) 2. VW Golf V/Jetta/Golf Plus (76,1) 3. Ford Focus (75,5) 4. Mercedes-Benz Klasy B (74,3) 5. Audi A3 (74,2) średni wskaźnik awaryjności dla wszystkich aut w omawianej kategorii eksploatacyjnej to 54,7

Awaryjność w poszczególnych klasach

W innych klasach zwyciężyły:

Klasa mini/auta małe: - Opel Corsa przed kolejno Smart Fortwo i Toyota Yaris (do 50 000 km) - Toyota Yaris przed kolejno Renault Clio i Mazda2 (od 50 000 do 100 000 km) - Honda Jazz przed kolejno Audi A2 i Ford Fiesta (od 100 000 do 150 000 km)

Kompakty: - Toyota Prius przed kolejno SEAT Leon i Mazda3 (do 50 000 km) - Mercedes-Benz Klasy B przed kolejno VW Golf/Jetta/Golf Plus i Skoda Octavia (od 50 000 do 100 000 km) - Skoda Octavia przed kolejno VW Golf/Jetta/Golf Plus i Ford Focus (od 100 000 do 150 000 km)

Klasa średnia: - Audi A4 przed kolejno Mercedes-Benz Klasy C i BMW Serii 3 (do 50 000 km) - BMW Serii 3 przed kolejno Volvo S40/V50 i VW Passat (od 50 000 do 100 000 km) - Volvo S40/V50 przed kolejno BMW Serii 3 i VW Passat (od 100 000 do 150 000 km)

Klasa wyższa średnia: - Audi A6 przed kolejno Mercedes-Benz Klasy S i BMW Serii 5 (do 50 000 km) - Audi A6 przed kolejno Audi A8 i Mercedes-Benz Klasy S (od 50 000 do 100 000 km) - Audi A8 przed kolejno Audi A6 i BMW Serii 5 (od 100 000 do 150 000 km)

Samochody sportowe: - Mazda MX-5 przed kolejno VW Eos i BMW Serii 6 Coupe/Cabrio (do 50 000 km) - Mercedes SLK przed kolejno Opel Tigra Twin Top i BMW Z4 Cabrio/Coupe (od 50 000 do 100 000 km) - Porsche 911 przed kolejno Mercedes-Benz CLK i Mazda MX-5 (od 100 000 do 150 000 km)

Samochody terenowe: - BMW X3 przed kolejno Toyota RAV4 i Porsche Cayenne (do 50 000 km) - Porsche Cayenne przed kolejno BMW X3 i Toyota RAV4 (od 50 000 do 100 000 km) - BMW X3 przed kolejno VW Touareg i BMW X5 (od 100 000 do 150 000 km)

Vany: - Nissan Note przed kolejno Skoda Roomster i Ford Galaxy/S-Max (do 50 000 km) - Mazda5 przed kolejno SEAT Altea/Toledo i Ford Galaxy/S-Max (od 50 000 do 100 000 km) - Opel Zafira przed kolejno VW Touran i Ford C-Max (od 100 000 do 150 000 km)

Wśród wszystkich modeli objętych raportem niezawodności DEKRA 2010 najlepszy wynik uzyskał Opel Corsa D, który w 97,6% przypadków (kategoria do 50 000 przejechanych kilometrów) przeszedł przeglądy techniczne bez problemów. Na dalszych pozycjach uplasowało się natomiast Audi A4 oraz Mercedes Klasy C.

Najlepszy ze wszystkich klas

W ubiegłym roku DEKRA wprowadziła kategorię "Najlepszy ze wszystkich klas", w której występują najbardziej niezawodne samochody sklasyfikowane na podstawie uśrednionych statystyk we wszystkich trzech kategoriach eksploatacyjnych. Oto pierwsza dziesiątka rankingu na podstawie danych DEKRA 2010:

- Audi A6 (nota 88,1%) - BMW X3 (87%) - BMW Serii 3 (86,8%) - Volvo S40/V50 (86%) - Volkswagen Passat (85,3%) - BMW Serii 7 (84,9%) - BMW Serii 5 (84,8%) - Volkswagen Golf V/Jetta/Golf Plus (84,6%) - Skoda Octavia (84,5%) - Ford Focus (84%)

Auto za 10 tysięcy złotych - CO WYBRAĆ?

Auto za 5 tysięcy złotych - ZOBACZ TUTAJ

Volkswagen Passat - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.