Volkswagen Lupo - reaktywacja

Lupo - właśnie taką nazwę otrzyma produkcyjna wersja Volkswagena Up! Nowy, najmniejszy w gamie niemieckiego producenta model zadebiutuje w przyszłym roku

Nowe Lupo (produkcję modelu o tej nazwie Volkswagen zakończył w 2005 roku) z długością 3,45 m, szerokością 1,62 m i wysokością 1,49 m będzie o ponad pół metra krótszy, 5 cm węższy, a przy tym o 3 cm wyższy od trzydrzwiowej odmiany Polo . W gamie modelowej niemieckiego producenta zastąpić ma słabo sprzedającego się Fox'a .

Przygotowując auto do produkcji seryjnej, inżynierowie Volkswagena przeprowadzili w konstrukcji studyjnego Up! wiele znaczących zmian. W ostatecznej wersji modelu nie znajdziemy więc ani umieszczonego z tyłu silnika, ani napędu na tylną oś. Firma wybrała bardziej tradycyjne rozwiązania, by bez dodatkowych nakładów finansowych móc skorzystać z bogatej oferty posiadanych już kombinacji silników i skrzyń biegów.

Na początku oferowana będzie wyłącznie trzydrzwiowa odmiana Lupo, z dwoma silnikami do wyboru. Pierwszy to wolnossąca, trzycylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 1 l, rozwijająca moc 65 KM. O 10 KM więcej oferować będzie czterocylindrowy turbodiesel 1.2 z systemem wtrysku common rail. Turbodoładowane silniki benzynowe dostępne będą dopiero w chwili - planowanego na rok 2012 - debiutu wersji pięciodrzwiowej.

Na rynku Lupo rywalizować będzie z takimi autami konkurencji jak Peugeot 107 , Renault Twingo czy Toyota Aygo . Cena? Za podstawową wersję trzeba będzie zapłacić około 10 tys. euro. Poza samym Volkswagenem, mikrus wzbogaci też gamę modelową kilku innych marek z grupy. Około 2015 roku, odpowiednio przystrojone Lupo oferowane będą w salonach Seata , Audi oraz Skody .

ZOBACZ TAKŻE:

Warto zaczekać na nowego Passata - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Volkswagen Lupo - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.