Mimo że średni poziom emisji dwutlenku węgla dla nowych aut spadł o 12% w porównaniu z wynikiem z 2003 roku, to sześć z dziesięciu aut w rankingu pochodzi sprzed 2000 roku. Poza oferowanymi obecnie hybrydami spod znaku Hondy i Toyoty trafiły do niego m.in.: Chevrolet Spring z 1986 roku, Geo Metro z 1990 roku czy pierwsza generacja Hondy CR-X. Do Hondy należy zresztą aż pięć z dziesięciu wskazanych modeli.
Zwyciężczyni zestawienia - Honda Insight - zadebiutowała w 1999 roku i była pierwszą hybrydą sprzedawaną w USA. Do jej napędu posłużył litrowy silnik benzynowy o mocy 67 koni, połączony z 14-konnym motorem elektrycznym i 5-biegową skrzynią manualną lub bezstopniową przekładnią CVT. Choć pierwotnie plany Hondy zakładały sprzedaż 15 tysięcy sztuk rocznie, w ciągu 6 lat produkcji auto znalazło tylko 17 tysięcy nabywców.
Oto ranking najoszczędniejszych modeli według EPA (w nawiasie podano zużycie paliwa: w mieście/w trasie/średnie):
1. 2000 Honda Insight (4,8/3,86/4,44 l/100 km)Honda CR-Z - coupe z listkiem - PIERWSZA JAZDA