W zeszłym roku, Mitsubishi sprzedało w Polsce rekordową liczbę modelu Evolution. Najmocniejsze auta z potrójnym diamentem na masce wybrało... 89 osób. Mało? W porównaniu do wyników z roku 2008 jest to wzrost o niemal 90%. Dzięki dwóm nowym odmianom, producent zamierza dotrzeć do jeszcze większej rzeszy klientów.
Pierwsza z nowości to Evolution X MR GT330. Auto, jak sama nazwa wskazuje, napędzane jest silnikiem o mocy 330 KM. Turbodoładowana, 2-litrowa jednostka, oferująca 430 Nm maksymalnego momentu obrotowego współpracuje z sześciostopniową, dwusprzęgłową przekładnią TC-SST. Do setki, auto rozpędza się w czasie 4,9 sek. Szybsza jest druga z nowych wersji "ewolucji". W limitowanej do dziesięciu sztuk GSR GT360 "Attack", wskazówka prędkościomierza mija 100 km/h po 4,4 sek. Najmocniejsze w stawce Evo dysponuje mocą 360 KM i momentem równym 460 Nm, który na koła przekazywany jest za pośrednictwem pięciostopniowej skrzyni manualnej. Od wersji MR auto łatwo odróżnić dzięki dodatkowym, umieszczonym na desce rozdzielczej zegarom DEFI, pozwalającym monitorować temperaturę oleju, ciśnienie doładowania oraz temperaturę spalin. Tym natomiast co łączy obie nowości Mitsubishi jest nowy układ dolotowy i wydech firmy HKS.
Evolution to oczywiście napęd na obie osie. W tym przypadku jest to dobrze znany układ S-AWC (Super All Wheel Control), który może pracować w trzech predefinowanych trybach. W zależności od tego, po jakiej poruszamy się nawierzchni możemy wybrać tryb Tarmac (suche i utwardzone drogi), Gravel (mokre i nieutwardzone nawierzchnie) oraz Snow (drogi pokryte śniegiem). Nad mniej doświadczonymi kierowcami czuwa sportowy ABS, aktywny centralny mechanizm różnicowy (ACD), system kontroli znoszenia (AYC) oraz system aktywnej stabilizacji toru jazdy (ASC).
Ile trzeba za nowe auta zapłacić? Limitowany GSR GT360 "Attack" kosztuje 196 990 zł. MR GT330 - najdroższy w gamie "ewolucji" - to wydatek 211 990 zł.
Co, oprócz dynamicznego silnika pod maską, dostaniemy za nasze pieniądze? Na liście wyposażenia standardowego znajduje się, m.in. automatyczna klimatyzacja, elektroniczny system kontroli pojazdu ETACS, sportowe fotele Recaro, pakiet bezpieczeństwa z siedmioma poduszkami powietrznymi, automatyczne światła i wycieraczki z czujnikiem deszczu oraz reflektory ksenonowe z systemem doświetlania zakrętów.
MR GT330 dostępny jest także z fabrycznym pakietem High Performance, w którego skład wchodzą między innymi jednorurowe amortyzatory Bilstein, sprężyny śrubowe Eibach, 18-calowe, kute felgi aluminiowe oraz dwuczęściowe tarcze hamulcowe Brembo na przedniej osi. W porównaniu do wersji GSR, MR oferuje dodatkowo system nagłośnienia Rockford Fosgate, sterowanie radiem z kierownicy, zestaw głośnomówiący Bluetooth, tempomat oraz system dostępu bezkluczykowego.
ZOBACZ TAKŻE:
Zero kompromisów - 400 koni - ZOBACZ TUTAJ