Pod maską Polo GTI pracuje podwójnie doładowane TSI o pojemności 1,4 l. Moc 180 KM dostępna jest przy 6200 obr./min., a z maksymalnego momentu obrotowego równego 250 Nm kierowca może korzystać od chwili, kiedy wskazówka obrotomierza dotrze do 2000 obr./min.
Według nieoficjalnych źródeł Volkswagena przymierzają się do wprowadzenia na rynek jeszcze mocniejszego Polo w wersji R. Jeżeli tylko sprawdziłyby się te doniesienia, możemy spodziewać się mocy 210 KM. Co ciekawe takie parametry miałby dostarczyć silnik o pojemności 1,6 l.
Nawet w wersji R cała moc trafia na przednie koła. Opcja z napędem 4Motion jest przy tej płycie podłogowej po prostu niemożliwa. Można się jednak spodziewać, że inżynierom Volkswagena nie przeszkodzi to w stworzeniu szybkiego auta. Udowodnili to już w Scirocco R, gdzie napęd również trafia tylko na przód.
ZOBACZ TAKŻE:
Genewa 2010 | Polo z czerwonym paskiem - ZOBACZ TUTAJ
Volkswagen Polo - pierwsza jazda - ZOBACZ TUTAJ