Pod maską hot hatcha pracuje podwójnie doładowane TSI o pojemności 1,4 l. Takie samo, jakie napędza Seata Ibizę Cuprę. Moc 180 KM dostępna jest przy 6200 obr./min., a z maksymalnego momentu obrotowego równego 250 Nm kierowca może korzystać od chwili, kiedy wskazówka obrotomierza dotrze do 2000. Jak na usportowioną wersję Volkswagena przystało, silnik współpracuje z dwusprzęgłową skrzynią DSG. Ta zastosowana w Polo posiada siedem przełożeń, które zmieniać można za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy. Cała moc trafia na przednie koła, a w skutecznym jej wykorzystaniu pomaga elektroniczna, poprzeczna blokada mechanizmu różnicowego - XDS. Do dynamicznej jazdy zachęcają też nowe amortyzatory oraz sprężyny zawieszenia obniżające auto o 15 mm.
Do setki, ważący 1184 kg maluch rozpędza się w 6,9 sekundy, a maksymalna prędkość jaką potrafi rozwinąć to 228 km/h. Przy całym swoim temperamencie Polo GTI jest całkiem łagodny dla środowiska i kieszeni swojego właściciela. Zgodnie z zapewnieniami producenta, średnie zużycia paliwa wynosi 6 l/100 km, a emisja CO2 do atmosfery nie powinna przekraczać 139 g/km.
Drapieżną wersję małego Volkswagena rozpoznać można po nowych reflektorach z opcjonalnymi światłami dziennymi wykonanymi w technologii LED, subtelnie zmodyfikowanych zderzakach oraz atrapie chłodnicy z charakterystycznymi czerwonymi paskami. Od swoich łagodniejszych kuzynów, auto odróżniają też 17-calowe felgi, większy spojler na tylnej klapie oraz dyfuzor i podwójna końcówka wydechu w tylnym zderzaku.
Wewnątrz nowością są mocno wyprofilowane sportowe fotele pokryte materiałem o charakterystycznym, kraciastym wzorze, spłaszczona kierownica, delikatnie przeprojektowane zegary oraz aluminiowe nakładki pedałów.
Polo GTI zadebiutuje podczas zbliżających się targów w Genewie , a do salonów trafi na początku lata. Gorąca wersja niemieckiego malucha dostępna będzie w wersjach trzy- i pięciodrzwiowej. Ile trzeba będzie za auto zapłacić, wciąż pozostaje tajemnicą.
Bartosz Sińczuk Jesteśmy też na Facebooku i Blipie
ZOBACZ TAKŻE:
Volkswagen Polo - pierwsza jazda - ZOBACZ TUTAJ