Koncepcyjne X1 zadebiutowało na salonie samochodowym w Paryżu w 2008 r. Wersja produkcja niewiele różni się od pierwowzoru i jeździ na płycie BMW serii 3 . Mały SUV ma 445 cm długości, 180 cm szerokości i 155 cm wysokości, a rozstaw osi wynosi 276 cm. Tym samym X1 jest o 12 cm krótszy, o 5 cm węższy, o 12 cm niższy oraz ma o 3,5 cm krótszy rozstaw osi od X3. Tylna klapa kryje bagażnik o pojemności 420 l (w BMW X3 480 l).
Najtańszą wersję BMW X1 sDrive20d z napędem na tył wyceniono na 131 800 zł. Taki sam model z napędem na cztery koła - xDrive20d - kosztuje 141 600 zł. Ceny egzemplarzy z mocniejszym, 2-litrowym dieslem (xDrive23d) startują od 149 600 zł. Standardowo diesle połaczono z 6-biegową skrzynią manualną. Topowa odmiana xDirve28i z rzędową "szóstką" o pojemności 3 litrów i 6-biegowym automatem to wydatek przynajmniej 188 200 zł.
Dla porównania, BMW X3 xDrive20d (177 KM) kosztuje 158 800 zł. Następca X3, spodziewany na rynku w 2011 roku, ma urosnąć w porównaniu do obecnej generacji i bardziej odróżniać od najnowszego X1.
Marcin Sobolewski