Zgodnie z filozofią downsizingu, nowy Golf R otrzyma turbodoładowany silnik 2-litrowy o mocy około 270-280 koni, znany już ze Scirocco R. Golfa R32 - najmocniejsze wydanie piątej generacji - napędzał 250-konny silnik 3.2 V6.
Nie wiadomo, czy tak jak poprzedni Golf R32, nowa wersja R otrzyma napęd na cztery koła, czy tak jak w słabszej GTI moc powędruje tylko do kół przedniej osi. Zaprezentowane wcześniej Scirocco R pozostało przednionapędowe, co pozytywnie wpłynęło na jego cenę. Z 2-litrowym TSI o mocy 265 koni i skrzynią DSG przyspiesza do "setki" w ciągu 6,4 s.
Topowy Golf otrzyma nowy zestaw ospojlerowania, podobny do tego w Scirocco R. Końcówki układu wydechowego powędrują na środek zderzaka, a przednie i tylne lampy otrzymają ciemne wkłady. Wersja R zadebiutuje w cenniku w wersji 3- i 5-drzwiowej. Kolejne szczegóły już niebawem w naszym przewodniku po salonie samochodowym we Frankfurcie .
Marcin Sobolewski
Ofiary premii ekologicznej - ZOBACZ TUTAJ