Inspiracją dla wyglądu nowego SUV'a był koncept ix-onic, zaprezentowany podczas targów w Genewie. Jeśli zamieszczone wizje znajdą odzwierciedlenie w rzeczywistości, design będzie mocną stroną Hyundaia ix35. Auto od zera stworzono w europejskim centrum projektowym koreańskiej firmy w niemieckim Russelsheim, pod czujnym okiem głównego projektanta Thomasa Buerkle.
Nazwa ix35 będzie funkcjonować na wszystkich rynkach poza USA, gdzie nowy SUV nadal będzie sprzedawany jako Tucson. Pierwsza generacja modelu razem z Kią Sportage bazowała na płycie Hyundaia Elantry. Do napędu służyła 2-litrowa benzyna i diesel o tej samej pojemności oraz benzynowa widlasta "szóstka" o pojemności 2.7. Najwięcej Tucsonów - 63 tysiące - sprzedano w Europie w 2005 roku. To 20% całego segmentu małych SUV'ów.
We Frankfurcie zaprezentowany zostanie również większy Santa Fe po liftingu. Obydwa samochody trafią do salonów w ciągu sześciu miesięcy.
Marcin Sobolewski
Hyundai Genesis Coupe w wersji wyczynowej
Koreańczyk wyprzedził Jankesa - ZOBACZ TUTAJ