Jak widać, auto nie różni się znacznie od koncepcyjnego modelu 308 RC Z, który po raz pierwszy ujrzał światło dzienne dobre dwa lata temu. Peugeot zdecydował się m.in. zostawić w wersji produkcyjnej charakterystyczny "garbaty" dach i pofalowaną tylną szybę. Dla osób ze szczególnie silną potrzebą wyróżnienia się z tłumu, producent przygotował dodatkowo bogatą listę personalizacji. Obejmuje ona m.in. różne kolory łuków dachowych, możliwość wyboru dachu wykonanego z włókna węglowego oraz jednego z wielu dostępnych wzorów osiemnasto- lub dziewiętnastocalowych felg aluminiowych.
Wnętrze tego francuskiego coupe to typowe 2+2. Dorosłe osoby mogą wygodnie podróżować wyłącznie na przednich fotelach. Tylne, przez samego producenta określane są jako "okazjonalne". Chociaż deska rozdzielcza jest niemal żywcem przeniesiona z modelu 308 , została przez stylistów nieco "podrasowana" poprzez użycie nowych, lepszych jakościowo materiałów oraz ozdobnych detali.
Zawieszenie obniżono względem modelu 308 o 20 mm, a środek masy znajduje się teraz 40 mm bliżej podłoża niż w przypadku popularnego hatchbacka. O 54mm zwiększono rozstaw kół przedniej osi, tylne natomiast oddalono od siebie o 72 mm.
Klienci będą mogli wybrać spośród trzech dostępnych silników. Najmocniejszym będzie turbodoładowany motor o pojemności 1.6 l i mocy 200 koni mechanicznych, współpracujący z sześciostopniową skrzynią manualną. Takie połączenie pozwoli sprawnemu kierowcy osiągnąć pierwszą "setkę" w czasie 7,6 sek. W razie potrzeby będzie on mógł również skorzystać z funkcji "overboost", pozwalającej chwilowo zwiększyć maksymalny moment obrotowy (255 Nm) o dodatkowe 20 niutonometrów.
Silnik 1,6 THP będzie również dostępny w mniej wysilonej wersji oferującej 156 KM. W tym przypadku, oprócz skrzyni manualnej, klienci będą mogli również wybrać sześciostopniowy automat. Dla zwolenników silników wysokoprężnych Peugeot przygotował 2-litrowe HDI FAP o mocy 163 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 340 Nm, dostępnym od 2000 obr./min.
Nie wiadomo na razie, ile auto będzie kosztować. Wiadomo natomiast, że w sprzedaży pojawi się wiosną przyszłego roku.
Bartosz Sińczuk
Najmocniejszy Peugeot w historii - ZOBACZ TUTAJ