Niezniszczalne "siódemki"

Są eleganckie, piekielnie szybkie i nic nie jest w stanie ich zatrzymać. Firma BMW przedstawiła właśnie dwie "siódemki" w wersji High Security

Na pierwszy rzut oka samochody wyglądają całkiem zwyczajnie. Zostały one jednak wyposażone w całą litanię zaawansowanych systemów, które pomogą pasażerom wyjść bez szwanku z najbardziej nawet podbramkowych sytuacji. Jak informuje producent, "siódemki" w wersji High Security jako pierwsze na świecie zostały certyfikowane zgodnie z wymaganiami BRV 2009 i zapewniają poziom ochrony balistycznej VR7 (nieprzeźroczyste elementy nadwozia nawet VR9). Podobnie jak dla większości z Was, również dla nas oznaczenia te brzmią nieco tajemniczo. W każdym razie, jak zapewnia BMW obie limuzyny są w stanie wytrzymać ostrzał z większości rodzajów broni palnej.

Pancerz powstał na bazie specjalnego gatunku stali. Elementy chroniące przedział pasażerski można znaleźć w podłodze, dachu, drzwiach, słupkach oraz w przegrodzie oddzielającej kabinę od bagażnika. Dodatkowe płyty chroniące podwozie mają na celu zminimalizowanie efektów eksplozji ładunku pod samochodem. Szyby mają grubość 6 cm i są pokryte od wewnątrz specjalną warstwą poliwęglanu, dzięki czemu pasażerom nie grozi poranienie odłamkami szkła.

Nie powinni się oni również obawiać ataku gazowego. Jeśli do niego dojdzie, wszystkie okna zostaną natychmiast zamknięte, zablokowany zostanie dopływ powietrza z zewnątrz a do wnętrza zostanie wtłoczone czyste powietrze ze specjalnych zbiorników.

Auto może być również wyposażone w specjalny system, który w razie potrzeby ugasi pożar pod samochodem oraz w komorze silnika. Można też zamówić specjalny interkom z ukrytymi mikrofonami i głośnikami, umożliwiający bezpieczne porozumiewanie się z osobami na zewnątrz samochodu, bez konieczności otwierania okien lub drzwi. Z myślą o zastosowaniu w placówkach dyplomatycznych, BMW oferuje seryjnego "koguta", specjalne uchwyty dla flag oraz schowek, w którym zmieszczą się dwie sztuki broni automatycznej.

Chociaż obie limuzyny są istnymi czołgami na kołach, potężne podwójnie turbodoładowane silniki z systemem wtrysku bezpośredniego sprawiają, że nie jedno auto o sportowych ambicjach nie ma z nimi szans podczas startu spod świateł. Słabsza wersja - 750Li High Security - wyposażona jest w 407-konne V8 o maksymalnym momencie obrotowym równym 600 Nm, dostępnym w zakresie od 1750 do 4500 obr./min. W połączeniu z sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów silnik ten potrafi rozpędzić auto do setki w czasie 7,9 sek. Jeszcze lepiej sprawa przedstawia się w przypadku mocniejszej wersji - 760Li High Security. 6-litrowe V12 oferuje moc 544 KM oraz maksymalny moment równy 750 Nm, który pojawia się już przy 1500 obr./min. Cała moc trafia na tylne koła za pośrednictwem ośmiostopniowej przekładni automatycznej. 100 km/h pojawia się na liczniku już po 6,2 sek. Nie wiadomo, jak szybko obie limuzyny potrafiłyby faktycznie jechać, gdyż ich prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 210 km/h.

Limuzyny High Security obsługiwane wyłącznie przez specjalnie certyfikowane punkty serwisowe. Dostęp do samochodów jest ograniczony tylko do nielicznych osób specjalnie w tym celu wybranych i przeszkolonych. Swoim wyjątkowym klientom BMW oferuje także specjalny program szkolenia kierowców pojazdów o wysokim poziomie zabezpieczenia.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

BMW X6M na torze wyścigowym

760Li - największa Beema - ZOBACZ TUTAJ

Samochodem po Europie - poradnik - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: BMW 760 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA