BMW M z dieslem?

Charakterystyka silnika diesla czyni go idealnym wyborem do napędzania modeli X5 i X6 M bez utraty ich sportowego charakteru - mówi jeden z szefów BMW. Nadchodzi nowa era M-Power?

BMW M GmbH pracuje nad przyszłymi generacjami najszybszych BMW . Za cel postawiono sobie maksymalną redukcję emisji szkodliwych spalin. Jak Niemcy chcą to osiągnąć? W grę wchodzi zastosowanie technologii hybrydowej i silników diesla. Co kiedyś było nie do pomyślenia, dziś może stać się faktem. Do tej pory wszystkie M-ki napędzane były silnikami benzynowymi.

Przy okazji Albert Biermann zdradził, że nie mamy co liczyć na Z4 w wersji M. Już cywilne wersje są zbyt ciężkie i kolejne zmiany spowodowałyby, że roadster straciłby swój charakter. Montaż 4-litrowego silnika V8 z M3 za bardzo zbliży Z4 do M3 Convertible , a 6-cylindrowa "rzędówka" o pojemności 3,2 litra nie spełnia obecnie przyjętych norm ekologicznych BMW. W planach jest za to mały roadster, bazujący na serii 1, wzmocniony przez ekipę z M GmbH. Ma uzupełnić ofertę BMW o stosunkowo tani, szybki kabriolet.

BMW M GmbH jest siostrzaną spółką BMW i odpowiada za opracowanie modeli o lepszych osiągach. Jednym z pierwszych osiągnięć spółki M GmbH było zbudowanie w 1972 r. - z pomocą Alpiny - BMW 3.0 CSL. Początkowo BMW planowało opracować sportowe samochody do udziału w wyścigach z pomocą inżynierów z Lamborghini . W wyniku nieporozumień finansowych powołano jednak własny oddział, specjalizujący się w budowie wzmocnionych modeli. Po sukcesach w wyścigach na drogi wyjechał pierwszy sportowy model spółki M GmbH - M1 (1978). Wśród M-ek nie zabrakło też modeli modyfikowanych częściowo, jak M535i (E28) ze sportowym zawieszeniem, skrzynią biegów i pakietem stylistycznym. Dziś nie musimy wydawać fortuny, żeby nasza "trójka" wyglądała jak M3 - wystarczy skusić się na opcjonalne pakiety tuningowe z oferty M GmbH.

Marcin Sobolewski

BMW X5 i X6 w wersji Mmmm - ZOBACZ TUTAJ

BMW serii 7 - WIDEO

Wygrywaj wakacyjne gadżety - konkurs - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: BMW X5 - ogłoszenia

Więcej o: