Do rywalizacji przystąpił komplet zawodników przewidzianych przez organizatora. Blisko 80 załóg walczyło w sześciu klasach pojemnościowych. Pierwsze dwie - do 1000 cm3 i 1600 cm3 - skupiły na starcie takie samochody jak: Fiat 500, Fiat 127, Fiat 126p, Toyota Corolla GT, Ford Taunus oraz liczną grupę Mini. W kolejnych klasach pojemnościowych autami szczególnie godnymi uwagi były profesjonalnie przygotowane Volvo 142, Ford Capri, Opel Manta, Fiat Ritmo Abarth oraz BMW serii 6.
W sobotę odbyło się siedem prób głównych po trzy przejazdy na terenie Toru Poznań. Kilkudziesięciu licencjonowanych sędziów przez blisko osiem godzin łapało czasy 21 przejazdów każdej z załóg. Znakomita praca organizatorów pozwoliła już tego samego dnia wyłonić mistrza kierownicy każdej z klas.
W niedzielne południe organizatorzy zapewnili profesjonalne ściganie na samym torze. Uczestnicy mogli sprawdzić swoje siły rywalizując jednocześnie ze swoimi kolegami z klasy na 15-kilometrowych, szybkich przejazdach. Dodatkową atrakcją był bardzo rzadki Horch z lat 30. z silnikiem 8 cylindrowym rzędowym oraz dla porównania z silnikiem V8 Dodge Coronet Stationwagon.
Pucharowi towarzyszyła znakomita atmosfera ze strony kilkuset kibiców oraz pogoda, której w tym roku może pozazdrościć niejeden organizator imprezy samochodowej. Impreza została doceniona przez uczestników. Większość z nich zadeklarowała swój udział w kolejnej, jesiennej edycji Pucharu. Youngtimer Party ponownie zawita na ulicę Wyścigową w Poznaniu 9 października. Zapraszamy.
Michał Cynka
Sportback od Skody? - ZOBACZ TUTAJ
Czym jeździ Marcin Gortat? - WIDEO