Limitowaną wersję Ultimate Edition stworzono, by uczcić zakończenie produkcji kultowego roadstera. Nadwozie w kolorze Grand Prix White nawiązuje do kolorystyki pierwszego bolidu F1 Hondy z 1964 roku i wielu późniejszych modeli cywilnych, choćby Integry czy Civica Type-R. Lakier kontrastuje z grafitowymi alufelgami, a całość wieńczy czarna plakietka S2000 .
Pełen niewinności kolor nadwozia rozpala od wewnątrz czerwona skóra i dobrane do niej szycia kierownicy i gałki zmiany biegów. Prawdziwy ogień drzemie jednak pod maską, gdzie w stosunku do "standardowej" S2000 nic się nie zmieniło. I nic się nie musiało zmieniać. 2-litrowy VTEC do dziś legitymuje się jednym z najwyższych współczynników mocy w przeliczeniu na litr pojemności. Wyciąga 240 koni i kręci się niczym motocykl, katapultując roadstera do "setki" w zaledwie 6,2 s.
Na deser, tuż po otwarciu drzwi, przywita nas tabliczka z indywidualnym numerem każdego egzmplarza serii Ultimate Edition. To ostatnie egzemplarze S2000 przed czerwcowym zakończeniem produkcji. Do końca 2008 roku na całym świecie sprzedano 110 673 sztuk, z czego 19 987 w Europie. 10 lat temu Honda świętowała premierą tego roadstera swoje 50-lecie, dzisiaj nie milkną spekulacje na temat ewentualnego następcy.
Marcin Sobolewski
Konfrontacje - BMW Z4 3.0i i Honda S2000 - ZOBACZ TUTAJ