Po raz pierwszy pod maskę A3 trafi silnik wysokoprężny o pojemności 1,6l. Dostępny będzie w dwóch wariantach mocy. Słabszy (oferowany także w Volkswagenie Polo ) będzie mieć moc 90 KM oraz 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nie należy się oczywiście spodziewać, że będzie to "rakieta". Wyposażone w ten motor Audi A3 pierwszą setkę osiągać ma w czasie 12,9 sek., a maksymalna prędkość z jaką można będzie podróżować to 180 km/h. Jego siła ma natomiast tkwić w niskim zużyciu paliwa. Według Audi , w trybie mieszanym wystarczy mu 4,5l oleju napędowego na każde przejechane 100 km. Emisja CO2 ma natomiast wynieść 118 g/km.
Dużo ciekawszą propozycją zdaje się być ten sam silnik, ale w wersji 105-konnej. Nie dość, że jest bardziej dynamiczny (prędkość 100 km/h pojawia się na liczniku po 11,4 sek.) to jeszcze zużywa mniejsze ilości paliwa - średnio 4,1l/100km. W osiągnięciu tego wyniku pomagają systemy: Stop&Start oraz odzyskiwania energii z hamowania. W połączeniu z bezpośrednim wtryskiem common-rail gwarantować one mają emisję CO2 na poziomie nie przekraczającym 109 g/km.
Bartosz Sińczuk
Elektryzujące Audi A3 - ZOBACZ TUTAJ