Nowa Honda Insight trafiła do sprzedaży na Wyspach 4 kwietnia i jeszcze zanim zakończył się miesiąc, europejska centrala marki wydała oświadczenie, w którym podkreśla, że już na starcie zdobyła przewagę nad największym rywalem. To dobra strategia, bo być może pierwszy i ostatni raz zdarza się taka przewaga - Insighta kupiło 229 osób, a Priusa 198.
Jeśli sytuacja się powtórzy również w maju, na pewno się o tym dowiemy. A jeśli Prius odrobi straty i wysunie się na prowadzenie, Honda prawdopodobnie przemilczy ten fakt... Co ciekawe, Honda nawet nie poczekała na rozpoczęcie sprzedaży nowej generacji Priusa, która rozpocznie się w lipcu.
Honda podkreśla, że głównym powodem przewagi Insighta są nowocześniejsze rozwiązania i niższa cena niż ta, z którą Toyota sprzedaje Priusa. Pierwsza opinia jest subiektywna, druga jest faktem i to zapewne najbardziej znaczącym dla potencjalnego klienta. W Wielkiej Brytanii Honda kosztuje 15 490 funtów, czyli o 2 880 mniej niż obecny Prius. To całkiem sporo.
Jan Kopacz
Test: Honda FCX Clarity - co nam pisane? - ZOBACZ TUTAJ